DSpace Repository

Sigara Kullanımı Önleme Programının Geliştirilmesi ve Programın Etkinliğinin Değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZTÜRK, CANDAN
dc.contributor.author BEKTAŞ, MURAT
dc.date.accessioned 2015-06-10T16:26:41Z NULL
dc.date.available 2015-06-10T16:26:41Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/77 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma ilköğretim öğrencilerine yönelik sigara kullanımı önleme programının geliştirilmesi ve etkinliğinin <br>değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma iki aşama da gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada veri <br>tabanları ve araştırmalar incelenmiş, uzmanlardan görüşler alınarak eğitim içeriği Sosyal Bilişsel Öğrenme Teorisine göre <br>hazırlanmıştır. İkinci aşamada örneklem belirlenmiş ve program uygulanmıştır. Örnekleme bir ilköğretim okulundaki dört ve <br>beşinci sınıf öğrencisi ile ebeveynleri alınmıştır. Veriler girişim öncesi, girişim sonrası altıncı ayda, girişimden bir yıl ve iki <br>yıl sonra toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tekrarlı ölçümlerde tek yönlü varyans analizi, Bonferroni düzeltmeli <br>eşleştirilmiş t testi ve ki kare testi kullanılmıştır. Sosyal bilişsel öğrenme grubundaki öğrencilerin sigara yarar algılarının <br>anlamlı şekilde azaldığı ve zarar algılarının arttığı belirlenmiştir. Sigara deneme oranları ise değişmemiştir. Sosyal bilişsel <br>öğrenme temelli girişim programının çocukların sigara deneme oranını azaltmada, yarar ve zarar algısını değiştirmede etkili olduğu saptanmıştır. </p> This study was performed to determine to develop smoking prevention program towardprimary school students and <br>investigate the effect of the program. The study was conducted in two phases. The first stage examined the databases and <br>research, taken the experts opinion, and prepared the program according to social cognitive learning theory. In the second <br>stage, the sample size were determined and applied to the program. The sampling consisted of fourth and fifth grade student <br>and their parents. Data were collected before education, after education, a year after education, and two year after education. <br>Evaluation of the data were used by repeated measuerment of anova, Bonferroni adjusted paired t test, and Mc Nemar test. It <br>was determined to a significant decrease of the smoking cons and increase smoking pros perception. There was no significant <br>difference smoking status. Smoking prevention program is effective of reduce children smoking rate, changing the perception <br>of smoking pros and cons. <br></p> en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject Sosyal Bilişsel Öğrenme Temelli Girişim Programı, Sigara, Sigara Önleme Programı, Social Cognitive Learning Based Program, Smoking, Smoking Prevention program. <br></p> en_US
dc.title Sigara Kullanımı Önleme Programının Geliştirilmesi ve Programın Etkinliğinin Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Development of Smoking Prevention Program and Evaluation of the Program Effectiveness en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account