dc.contributor.author |
ÖZTÜRK, CANDAN
|
|
dc.contributor.author |
BEKTAŞ, MURAT
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-10T16:26:41Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-06-10T16:26:41Z |
NULL |
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/77 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışma ilköğretim öğrencilerine yönelik sigara kullanımı önleme programının geliştirilmesi ve etkinliğinin <br>değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma iki aşama da gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada veri <br>tabanları ve araştırmalar incelenmiş, uzmanlardan görüşler alınarak eğitim içeriği Sosyal Bilişsel Öğrenme Teorisine göre <br>hazırlanmıştır. İkinci aşamada örneklem belirlenmiş ve program uygulanmıştır. Örnekleme bir ilköğretim okulundaki dört ve <br>beşinci sınıf öğrencisi ile ebeveynleri alınmıştır. Veriler girişim öncesi, girişim sonrası altıncı ayda, girişimden bir yıl ve iki <br>yıl sonra toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tekrarlı ölçümlerde tek yönlü varyans analizi, Bonferroni düzeltmeli <br>eşleştirilmiş t testi ve ki kare testi kullanılmıştır. Sosyal bilişsel öğrenme grubundaki öğrencilerin sigara yarar algılarının <br>anlamlı şekilde azaldığı ve zarar algılarının arttığı belirlenmiştir. Sigara deneme oranları ise değişmemiştir. Sosyal bilişsel <br>öğrenme temelli girişim programının çocukların sigara deneme oranını azaltmada, yarar ve zarar algısını değiştirmede etkili olduğu saptanmıştır. </p> This study was performed to determine to develop smoking prevention program towardprimary school students and <br>investigate the effect of the program. The study was conducted in two phases. The first stage examined the databases and <br>research, taken the experts opinion, and prepared the program according to social cognitive learning theory. In the second <br>stage, the sample size were determined and applied to the program. The sampling consisted of fourth and fifth grade student <br>and their parents. Data were collected before education, after education, a year after education, and two year after education. <br>Evaluation of the data were used by repeated measuerment of anova, Bonferroni adjusted paired t test, and Mc Nemar test. It <br>was determined to a significant decrease of the smoking cons and increase smoking pros perception. There was no significant <br>difference smoking status. Smoking prevention program is effective of reduce children smoking rate, changing the perception <br>of smoking pros and cons. <br></p> |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Sosyal Bilişsel Öğrenme Temelli Girişim Programı, Sigara, Sigara Önleme Programı, Social Cognitive Learning Based Program, Smoking, Smoking Prevention program. <br></p> |
en_US |
dc.title |
Sigara Kullanımı Önleme Programının Geliştirilmesi ve Programın Etkinliğinin Değerlendirilmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of Smoking Prevention Program and Evaluation of the Program Effectiveness |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |