DSpace Repository

Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi müzik eğitimi bölümlerinde ve devlet konservatuarlarında lisans düzeyinde yaygın olarak kullanılan viyolonsel sol el ile ilgili metotların analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Şişman, Çağatay
dc.date.accessioned 2015-11-18T15:02:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T15:02:42Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7216 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, viyolonsel eğitiminde kullanılan J. F. Dotzauer 113 Etüt 1. Kitap (1-34), S. Lee Op.31 40 Melodik Etüt ve J. F. Dotzauer 113 Etüt 4. Kitap (86-113) metotlarındaki sol el ile ilgili olan etütlerinin etkili öğrenme açısından incelenmesiyle oluşmuştur. Araştırmada üç etüt kitabında yer alan ve belli teknik konuların dağılımına göre seçilmiş sol el teknikleri ile ilgili otuz üç etüdün, teknik ve entonasyon açısından betimleyici notasyon analizi yapılmış ve inceleme sonucunda; çeşitli zorlukların çözümü, çalıcıların entonasyonlarının gelişmesi ve etkili öğrenmenin gerçekleşmesi için sistemli çözüm önerileri oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın viyolonsel eğitimcileri ve öğrencileri tarafından kullanılması durumunda, viyolonsel eğitimcileri ve öğrencileri bildiklerini tanımlayabilecek ve bilmedikleri konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır. In this particular study was examined analyzing in the way of effective learning in left hand technique etudes of J. F. Dotzauer 113 Etude 1st Book, S. Lee Op.31 40 Melodik Etude and J. F. Dotzauer 113 Etude 4th Book method which commonly was used in violoncello education. In this study, including 33 left hand technical etudes, which were chosen of the technical issues from three etude books analysed with descriptive notation in the way of technical and intonational. It was found out as a result of the study; it was produced methodical suggestions for solving some problems, developing the intonation of the enstrumentalists and realizing the effective learning. In the used of this study by violoncello educators and students, the educators and the students will be able to define what they know and they have knowledge about these issues. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Viyolonsel=Violoncello Sol el=Left hand Etüt=Study Etkili öğrenme=Effective teaching en_US
dc.title Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi müzik eğitimi bölümlerinde ve devlet konservatuarlarında lisans düzeyinde yaygın olarak kullanılan viyolonsel sol el ile ilgili metotların analizi en_US
dc.title.alternative The examine of left hand etudes which was most commonly used in music education faculties and conservatoires en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account