Abstract:
Bu araştırma, viyolonsel eğitiminde kullanılan J. F. Dotzauer 113 Etüt 1. Kitap (1-34), S. Lee Op.31 40 Melodik Etüt ve J. F. Dotzauer 113 Etüt 4. Kitap (86-113) metotlarındaki sol el ile ilgili olan etütlerinin etkili öğrenme açısından incelenmesiyle oluşmuştur. Araştırmada üç etüt kitabında yer alan ve belli teknik konuların dağılımına göre seçilmiş sol el teknikleri ile ilgili otuz üç etüdün, teknik ve entonasyon açısından betimleyici notasyon analizi yapılmış ve inceleme sonucunda; çeşitli zorlukların çözümü, çalıcıların entonasyonlarının gelişmesi ve etkili öğrenmenin gerçekleşmesi için sistemli çözüm önerileri oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın viyolonsel eğitimcileri ve öğrencileri tarafından kullanılması durumunda, viyolonsel eğitimcileri ve öğrencileri bildiklerini tanımlayabilecek ve bilmedikleri konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır. In this particular study was examined analyzing in the way of effective learning in left hand technique etudes of J. F. Dotzauer 113 Etude 1st Book, S. Lee Op.31 40 Melodik Etude and J. F. Dotzauer 113 Etude 4th Book method which commonly was used in violoncello education. In this study, including 33 left hand technical etudes, which were chosen of the technical issues from three etude books analysed with descriptive notation in the way of technical and intonational. It was found out as a result of the study; it was produced methodical suggestions for solving some problems, developing the intonation of the enstrumentalists and realizing the effective learning. In the used of this study by violoncello educators and students, the educators and the students will be able to define what they know and they have knowledge about these issues.