Abstract:
Anadili öğretimi öğrencilerin dört temel dil becerisi (dinleme, okuma, konuşma ve yazma) edinmelerini sağlar. <br>Anadili öğretiminin geliştirmesi gereken dört temel dil becerisinden biri olan dinleme öğrenmede önemli bir yere <br>sahiptir. İletişim konusunda yapılan çeşitli çalışmalar dinlemeye önemli yer ayırmakta ve iletişimde dinlemenin <br>önemini vurgulamaktadır. Buna karşılık yapılan diğer çalışmalar öğretmenlerin alan yazındaki yöntem ve <br>tekniklerin farkında olmadıklarını ve dinleme becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin uygulanmasında <br>sorunlar olduğunu göstermektedir. Bu amaçla bu çalışma dinleme becerisinin iletişimdeki önemi üzerinde <br>durmakta ve öğretmenlere yardımcı olmak amacıyla dinleme becerilerini geliştirmek üzerine yapılan çalışmaları <br>değerlendirmekte ve onların geçerlilik ve güvenilirliği üzerinde durmaktadır. </p> Mother tongue teaching enables the students to acquire four fundamental language skills (listening, reading, <br>speaking and writing). Listening, one of the four fundamental language skills to be acquired by the mother <br>tongue teaching plays an important part in our learning. Various studies on communication stress the importance <br>of listening as a communication skill. However, studies also confirm that teachers are unaware of the methods <br>and techniques used in developing listening skills and there are problems in their applicability. In order to <br>emphasize the importance of listening and to help teachers, this article intends to focus on evaluating the studies <br>made on developing listening skills and concentrates on their validity and reliability. <br></p>