Abstract:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretimde çevre eğitimi için yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı bilgisayar destekli öğreti_x000B_m materyali hazırlamaktır. Her biri birden fazla etkinlik içeren 13 çalışma yaprağından oluşan öğretim materyallerinde deney, sunum, etkileşimli animasyon, video, tartışma gibi etkinlikler yer almıştır. Bunların tamamı (deney, video vb.) ilköğretim öğrencilerinin çevre ile ilgili kavramları kolay ve aktif bir şekilde öğrenmelerine ve yapılandırmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır. Hazırlanan materyallerin ilk halleri, iki araştırmacı tarafından değerlendirilmiş ve test edilmiştir. Materyaller bu uygulama sonuçlarına göre gözden geçilmiş ve düzenlemeler yapılmıştır._x000B_Daha sonra materyalleri değerlendirmek için 5 fen ve teknoloji öğretmeni ve 15 öğrenci ile bir pilot uygulama yapılmıştır. Uygulama öncesinde öğretmen ve öğrencilere materyallerle ilgili bilgi verilmiştir. Yazılım öğretmen ve öğrencilere tanıtılmış, çalışma mantığı ve özellikleri anlatılmıştır. Uygulama sonrasında yapılan anket ile öğretmen ve öğrencilerin materyalin öğrenci düzeyine uygunluk, uygulanabilirlik, anlaşılabilirlik, kullanım kolaylığı gibi özellikleri konusundaki düşünceleri alınarak, materyal değerlendirilmiş ve gerekli değişiklikler yapılarak eğitim öğretime uygun hale getirilmiştir. The purpose of this study was to prepare the computer-assisted instructional materials based on constructivist learning approach for environmental education in primary education. The computer-assisted instructional materials composed of 13 worksheets, each having more than one activity, had several activities such as experiments, presentation, interactive animations, videos, discussion, texts. All computer-assisted instructional materials are intended to help primary school students learn and construct concepts related to environment actively and easily._x000B_Draft version of the computer-assisted instructional materials were reviewed and tested by two researchers. The materials were revised and modified according to the results of these tests. And then a pilot study with 5 primary school science teachers and 15 primary school students was conducted to evaluate the materials. Before pilot study, the teachers and students were given some information about the computer-assisted instructional materials. In the end of this application, the views of the primary school science teachers and the primary school students in İzmir were taken about the materials in terms of practicality, readability, comprehensibility, pacing and ease of use etc. by using a questionnaire. The material was revised again according to the results of this questionnaire and was made ready to use in environment education in the future.