DSpace Repository

Browsing Güzel Sanatlar Fakültesi by Title

Browsing Güzel Sanatlar Fakültesi by Title

Sort by: Order: Results:

  • ÖNGEN CORSINI, Duygu Ebru (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    ürk kültüründe ağaç çok önemli bir anlama sahiptir. Şaman inancı ile beraber ağaç, günlük hayata geçer ve bir iletişim aracı olarak kabul edilir. Hayat ağacı içinde barındırdığı tüm anlamları ile geleneklere yansır. Hayat ...
  • AKBAŞ, Neşe Dijlay (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2009)
    Bu Çalışmanın amacı ölüm, ölümlülük ve varoluş kavramlarının düşünsel altyapıları ve bu kavramların ışığında fiziksel bedenin algılanışı ile teknolojinin bu algı üzerindeki etkisini ve yarattığı değişimleri sorgulamaktır. ...
  • KUSPİT, Donald (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
  • TEZGÖR, Hilmi (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2010)
    Bu makalede, şov ile performans arasındaki, günümüzde iyice bulanıklaşan alanda sahiciliğiyle bir performans sanatçısı olarak öne çıkan Diamanda Galas'ın, müziğini edebiyat ve performans ile buluştururken politik tavrından ...
  • Binol, Özkan (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • ATALAN, Ozan (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
    Bu metinde, Marcel Duchamp'ın modern heykele dahil ettiği readymade kavramının her yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Hazır yapım nesnelerin heykel olarak addedilerek sanat nesnesi olma derecesine yüceltilmesi, Batı'nın ...
  • GÜMÜŞTEKİN, Nuray (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    Sanat, var olduğu tarihsel süreç içinde, toplumsal bilincin ve kültürün bir parçası olarak, sanatçının dünyayı görsel yolla algılamasınınbir göstergesi olmuştur. Sanat dalları arasında grafik sanatlar, kitleleri yönlendirmesi, ...
  • SOY, Emel ; PER, Meral (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
    Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için iliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles'in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha çok dikkati ...
  • Özden, Zafer (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • ERASLAN, Şehnaz (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2014)
    Efes duvar resimlerinin tarihi Hellenistik dönemden Bizans dönemine kadar uzanmaktadır. Bu makalenin içeriğini oluşturan Roma dönemi duvar resimleri 'Teras Ev 2'de bulunmaktadır. İmparatorluğun doğusunda yer alan kentlerden ...
  • AYBAR, Servet (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • GÜNYAZ, Abdulkadir (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • BİLGE, İlhan (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011)
  • AKGÜL, Kamile (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
    Duygular aracılığıyla biçimlenen düşünceler edimleri, edimlerse belleği biçimlendirirken, sanat, söz konusu belleğin anlatıma aktarımının aracısı olarak işlev kazanmıştır. İnsanlık temsilcisi bu olgu, değişkendir. Çünkü ...
  • GÜRLEŞEN İLKYAZ, Feyza (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    Avangard hareketler, 20. yüzyıl kültür tarihini biçimlendiren temel dinamikler olarak sanatın devrimsel sürecine önemli işa- retler koymaktadır. Sanat geleneğinde derin etkiler yaratan bu hareketlerin tarihsel görüntüsü ...
  • ÖZGENÇ, Neslihan (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2014)
    Gülme eylemi, sadece neşe ve mutluluğu ifade etmez, diğer bir yanıyla alaycı bir tavrı da açığa çıkarır. Alaycı yıkıcılığından rahatsızlık duyulan gülme eylemi, tarih boyunca kontrol altına alınması gereken toplumsal bir ...
  • KUSPİT, Donald (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2012)
  • ERDOĞAN, Gülnur (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2009)
  • ÖZGÜR, RASİM (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2009)
    Bu makale iç içe geçmiş bir dönemde belirginleşen modernizm ve postmodernizmin felsefi temellerine değinerek plastik sanatlardaki yaratıcılığını tartışır. This article discusses the precarious creative potentialities ...
  • ACAR, SEDEF (Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2013)
    1920'lerin başından itibaren tapestry'nin resimsel anlatımında değişiklikler olmuş, gerçekçi resimlemelerden soyut-geometrikdesenlere geçiş yaşanmıştır. Bunun ilk çağdaş örneklerinin görüldüğü yer ise Bauhaus Okulu'dur. ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account