DSpace Repository

Orff-schulwerk ve kodály yönteminin vokal doğaçlama, müziksel işitme ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author Tekin Gürgen, Elif
dc.date.accessioned 2015-11-18T11:00:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T11:00:56Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6861 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, Orff-Schulwerk, Kodaly Yöntemi ve geleneksel müzik öğretiminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin vokal doğaçlama, müziksel işitme ve şarkı söyleme üzerindeki etkilerini incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Üç grup (n=64) üzerinde gerçekleşen araştırmada kontrol gruplu öntest"“sontest araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubu 1?de (n=20) Orff-Schulwerk, Deney grubu 2?de (n=21) Kodaly Yöntemi, Kontrol grubunda (n= 23) ise geleneksel müzik öğretimi ile ders işlenmiştir. Araştırmaya daha önce müzik dersi almamış olan düşük sosyo-ekonomik düzeyde bir ilköğretim okulundaki öğrenciler katılmıştır. Her üç grupta da dersler, araştırmacı tarafından verilmiştir. Araştırmanın verileri, Vokal Doğaçlama Gözlem Formu, Müziksel İşitme Testi ve Şarkı Söyleme Gözlem Formu ile toplanmıştır. Gözlem formları, araştırmacıya eğitim durumu açısından denk bağımsız gözlemciler tarafından video kayıt ve ses kayıt cihazları kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, varyans analizi ve Bonferroni testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda Orff-Schulwerk ve Kodály Yöntemi?nin öğrencilerin müziksel işitme becerileri gelişiminde geleneksel müzik öğretimine göre anlamlı derecede daha etkili olduğu saptanmıştır. Ancak Orff-Shulwerk, Kodály Yöntemi, vokal doğaçlama ve şarkı söyleme becerilerinin gelişiminde geleneksel müzik öğretimine göre anlamlı farklılık yaratmamıştır. Bununla birlikte son ölçümlerdeki ortalamalara bakıldığında müziksel işitme becerisinde en yüksek ortalamanın Orff Grubunda, vokal doğaçlama ve şarkı söyleme becerisinde en yüksek ortalamanın Kodály Grubunda olduğu gözlenmiştir. The aim of the study was to investigate the effects of Orff-Schulwerk, Kodály Method and raditional usic ducation on vocal improvisation musical listening and singing abilities of third grade elementary students. Three groups were involved in the study and a pretest-postest design was used for data collection. The Orff Schulwerk was used in experimental group1(n=20), The Kodály Method was used(n= 21) and the traditional music education for the treatment group (n=23). The students in each group were from a school district of a lower socio-economic level had no music education before. The lessons were delivered by the researcher in each group. Data were collected using vocal improvisation rating scale, musical listening test and singing rating scale. Rating scales were evaluated bye equally educated independent observers and video and audio recording gadgets were used during the evaluation process. Mean, standard deviation, Annova and Bonferroni Test were used for the statistical analyses of the data. The results of the study determined that the Orff-Schulwerk and Kodály Method were significantly more effective than traditional music education in improving musical listening ability. There were no significant difference between the effects of Orff- Schulwerk and Kodály Method on improvement of improvisation and singing ability. However according the post test resultsæ the Orff group had the highest mean value on musical listening ability and the Kodály group had the highest mean value on vocal improvisation and singing ability.\r en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Orff-schulwerk ve kodály yönteminin vokal doğaçlama, müziksel işitme ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkileri en_US
dc.title.alternative The effects of orff-schulwerk and kodály method on vocal improvisation, musical audition and singing abilities en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account