Abstract:
Molekül Geometrisi, Hibritleşme ve Moleküllerin Polarlığı konuları Genel Kimya ve Anorganik Kimyada önemli konulardır. Araştırmada, Ausubel'in "Anlamlı Öğrenme" teorisine dayalı olarak Flash"“8 programı kullanılarak Molekül Geometrisi, Hibritleşme ve Moleküllerin Polarlığı konularında bir eğitim yazılımı hazırlanmıştır. Hazırlanan materyal ile kavram yanılgılarının önlenmesi, konunun etkili biçimde öğrencilerin zihninde yapılandırılarak anlamlı öğrenmenin gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir. Öğrencilerin, derse karşı motivasyonlarının ve başarılarının yükseltilmesi amaçlanmıştır. Hazırlanan bu materyal, BDÖ yöntemiyle Deney Grubu (DG) öğrencilerine uygulanmıştır. Kontrol Grubu (KG) öğrencilerine geleneksel yaklaşımla öğretim yapılmıştır. Araştırmada DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği II. sınıf öğrencileriyle çalışılmıştır. Öğrenciler ÖSS başarılarına göre, DG ve KG gruplarına ayrılmıştır. Veri toplama araçları olarak, her iki gruba öntest ve sontest olarak Kimya Tutum Ölçeği (KTÖ) ve Bilimsel Başarı Testi (BBT) uygulanmıştır. Sadece DG'na öntest ve sontest olarak Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ) ve son test olarak Materyal Değerlendirme Formu (MDF) uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS"“13 programı ile analiz edilmiştir. Grup içi analizlerde Wilcoxon Testi, gruplar arası analizlerde Mann Whitney"“U Testi uygulanmıştır. Araştırmanın önemli bulguları: 1. DG öğrencilerinin KG öğrencilerine göre, daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. 2. DG öğrencilerinin KG öğrencilerine göre, Kimya'ya karşı tutumlarının olumlu yönde geliştiği tespit edilmiştir. 3. DG öğrencilerinin, bilgisayara karşı tutumlarının olumlu yönde geliştiği tespit edilmiştir. 4. Ayrıca öğrenciler tarafından, eğitim yazılımının bir bütün olarak son derece iyi hazırlandığı belirtilmiştir. The subjects of Molecular Structure, Hybridization and Molecular Polarity are very important in General Chemistry and Inorganic Chemistry. In this research, this subjects were prepared by using Adobe Flash 8 program in the computer via meaningful learning which is Ausubel's theory. This material was aimed to annihilate the existent misconceptions and misunderstanding and to increase the success and motivation of student. The experimental group was taught the computer asissted learning (CAL) and the control group was taught traditional learning approach. This research was conducted on 24 undergraduate students who attended the lesson "Inorganic Chemistry"“I" in Buca Faculty of Education of DEU in İzmir. The students were divided a control group (CG) and a experimental group (EG) in this study. This groups were determined according to the results of OSS. Before and after application the Scientific Success Test (SST) and Chemistry Attitude Scale (ChAS) were applied to the both of groups. Before and after application the Computer Attitude Scale (CAS) and after application the material appreciation scale were applied to the experimental group. Results were analysed with the statistical program of SPSS 13. The Wilcoxon Test was applied internal the group analysiss. The Mann Whitney"“U Test was applied between the groups analysiss. The important results of the research: 1. The results indicated that the experimental group' students' success showed a significant and positive change according to control group' students. 2. The experimental group' students' attitudes toward ChAS showed a significant and positive change according to control group' students. 3. The experimental group' students' attitudes toward CAS showed a significant and positive change 4. Additionally, it was stated by the students that the educational software was very well prepared as a whole.