DSpace Repository

Görsel sanatlar öğretmeni adaylarında özgün baskının yaratıcı düşünme becerileri ve öz-yeterlik algısı üzerindeki yansıması

Show simple item record

dc.contributor.author Ercivan Zencirci, Dizar
dc.date.accessioned 2015-11-18T11:00:06Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T11:00:06Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6847 NULL
dc.description.abstract Özgünbaskı eğitiminin Görsel sanatlar öğremen adayı olan Resim-iş eğitimi öğrencilerinin, öz-yeterlik algılarını ve yaratıcı düşünce becerilerini geliştirmede etkisinin olup olmadığını saptayabilmek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Ayrıca, öğrenci öğrenci grubunun özgünbaskı dersi almadan önce ve aldıktan sonra, öz-yeterlik ve yaratıcılık düzeylerinde gelişme olup olmadığınıæ öğrencilerin öz-yeterlik inançları ve yaratıcılıkları arasında bir ilişki olup olmadığı saptamak ve seçilen bağımsız değişkenlerin veriler üzerindeki etkisini değerlendirmek araştırmanın diğer amaçlarıdır. Araştırma betimsel niteliktedir ve genel tarama modellerinden tekil tarama ve ilişkisel tarama kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 7 üniversitenin eğitimi fakültelerinin RİEABD'nda öğrenim gören 2. sınıf özgünbaskı anasanat atölye öğrencilerinin tümü olan 58 kişi oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin evreni temsil etme oranı %89.2' dir. İstatistiksel analizler sonucunda, özgünbaskı resim eğitiminin görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öz-yeterlik algıları ve yaratıcı düşünme becerileri üzerinde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öz-yeterlik algıları iile yaratıcı düşünme ve akıcılık, esneklik ve özgünlük alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. The main purpose of this study is to point out whether print making education affects the self-efficacy perceptions and creative thinking capabilities of art students that are visual art teacher candidates. Besides, the other purposes are to find out whether self-efficacy and creativity levels are developed or notæ whether there is a relationship between the self efficacy beliefs and creativities of the students and to assess the affects on the selected independent variables. This study has descriptive property and used singular surveillance and related surveillance methods. Studt sampling il 58 people from the second grade Print Making Art Workshop students of seven üniversities Faculty of education Department of Fine Arts. the rate of representitivity of study sampling is 89, 2%. As the consequence of statistical analysis, it is found out that the teaching of print making has positive and significant effect on self-efficacy perceptions and creative thinking capabilities of visual arts' teacher candidates. Besides its seen that there is no significant correlation between self-efficacy with creative thinking and its sub-dimensions: fluency, flexibility and orignality. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Öğrenci Kişisel Bilgi Formu=Student personal inquiry form Güzel sanatlar liseleri=Fine arts high schools Güzel sanatlar=Fine arts Güzel sanatlar akademileri=Fine arts academy en_US
dc.title Görsel sanatlar öğretmeni adaylarında özgün baskının yaratıcı düşünme becerileri ve öz-yeterlik algısı üzerindeki yansıması en_US
dc.title.alternative The reflection of printmaking on the creative thinking capabilities and self-efficacy preceptions of the visual arts' teacher candidates en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account