DSpace Repository

Ortaöğretim dokuzuncu sınıf coğrafya dersinde çoklu zeka destekli öğretimin öğrenci başarısı tutumu ve kalıcılığa etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Uzunöz, Abdulkadir
dc.date.accessioned 2015-11-18T11:00:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T11:00:03Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6846 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmadaæ Ortaöğretim 9. sınıf coğrafya dersinde Çoklu Zeka Kuramı destekli öğretiminin öğrencilerin başarı, tutum ve kalıcılığı üzerine olan etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma deneme modelinde bir araştırmadır. Çoklu Zeka Destekli Coğrafya Öğretimi ve geleneksel Coğrafya öğretiminin öğrencilerin başarı ve tutuma olan etkisini test etmek için kontrollü Ön test "“ Son test deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası başarı seviyesini ölçmek için "Başarı Testi" geliştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin Coğrafya dersine karşı uygulama öncesi ve sonrası düşüncelerini ölçmek amacıyla "Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği" geliştirilmiştir. İlk olarak deney grubuyla "Doğa ve İnsan", "Harita Bilgisi" ve "Dünyanın Hareketleri" üniteleri çoklu zeka destekli etkinliklerle işlenerek, öğrenciler denel işleme hazır hale getirilmiştir. Ön çalışma bittikten sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerinin coğrafya dersine karşı olan tutumlarını ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan tutum ölçeği uygulanmıştır. Yine deney ve kontrol gurubu öğrencilerinin denel işlem öncesi "İklim Bilgisi" konuları hakkındaki ön bilgilerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi uygulanmıştır. Bu uygulamalar araştırmacı tarafından bizzat gerçekleştirilip, elde edilen veriler istatistik programına girilmiştir. Denel işlem 10 hafta sürmüştür. 10 Hafta boyunca hazırlanan planlara sadık kalınarak deney ve kontrol grubuyla dersler işlenmiştir. Denel işlem bittikten sonra yine başta kullanılan tutum ve başarı ölçekleri deney ve kontrol gurubu öğrenclerine yeniden uygulanarak, denel işlem sonucunda öğrenci kazanımları tespit edilmeye çalışılmıştır. Denel işlem I. dönemin son haftasında sona ermiş ve araya sömestre tatili girmiştir. Sömestre tatili dönüşü üç hafta geçtikten sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerine başarı ölçeği tekrar uygulanarak çoklu zeka destekli uygulamarın öğrencilerde başarı yönünden kalıcılığa ne gibi etki sağladığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Verilerin Çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, KR 20, Varyans Çözümlemesi, Basit Madde Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Coğrafya I dersi "Atmosfer ve İklim" ünitesi öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarının öğrencilerin başarıları, derse yönelik tutumları, başarılarının kalıcılığı açısından etkili olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim, Coğrafya Dersi, Çoklu Zeka, Başarı, Tutum, Kalıcılık In this study, it is aimed to determine the effects of the Multiple Intelligence Theory on the retention, attitude and achievement of the students. This study is a research as an experimental model. For testing the effects of Geography Education supported by Multiple Intelligence Theory and Traditional Geography Education on retention, attitude and achievement of students , controlled pre-test and post-test is used. "Achievement Test is developed to examine the level of student achievement after and before the application. Furthermore, "Geography Lesson Behavioural Scale" is developed for examining the ideas of the students about the Geography lesson after and before the application. First of all, students are made ready for experimental procedure, studying "Nature and Human", "Map Knowledge" and "Movement of the Earth" supported by Multiple Intelligence Test. After finishing the pre-study, researcher and his/her adviser also applied a achievement-examining test for learning test group and control group students. The researcher and his/her adviser also applied an achievement-examining test for learning test group and control group students' previous cognition about "Climate Knowledge" before the experimental procedure. These applications are individually made by the researcher and the collected data are entered to the statistics application. Experimental procedure took ten weeks. The lectures have been studied with the test and control groups, according to the plans prepared during ten weeks. After finishing the experimental procedure, applying the previous behaviour and achievement scales to the test and control groups again, it is tried to find the students' behavioural gains. Experimental procedure finished in the last week of the first term and semester holiday started soon. Three weeks after the semester holiday, applying the achievement examining scale to the test and control groups again, it is tried to find the effects of Multiple Intelligence Theory upon the students' achievement. In order to analyze the data, arithmetic mean, standard deviation, t test, KR 20, variance analysis, basic item analysis were used. As a result of the research, it is observed that Multiple Intelligence Theory is effective on students' achievement, approaches and permanence of achievementæ while teaching "Atmosphere and Climate" in Geography 1 Lesson. Key Words: Secondary Education, Geography Lesson, Multiple Intelligence, Achievement, Attitude, Retention. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Çoklu zeka=Multiple intelligence Ortaöğretim=Secondary education Coğrafya dersi=Geography lesson Başarı=Achievement Tutum=Attitude en_US
dc.title Ortaöğretim dokuzuncu sınıf coğrafya dersinde çoklu zeka destekli öğretimin öğrenci başarısı tutumu ve kalıcılığa etkisi en_US
dc.title.alternative Effects of the multiple intelligence theory on the retention attitude and achievement of the students in geography lesson of nineth grade in secondary education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account