DSpace Repository

Müzik öğretmeni yetiştirmede, bireysel ses eğitimi dersine yönelik bir program geliştirme çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Ekici, Tülay
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:59:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:59:52Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6843 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, müzik öğretmenliği lisans programında yer alan Bireysel Ses Eğitimi dersi programının geliştirilmesine yönelik bir çalışma yapılması amaçlanmıştır. Tarama modeli ve nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada verileræ "¢ Literatür taraması, "¢ Bireysel Ses Eğitimi öğretim elemanları, müzik öğretmeni adayları ve çalışmakta olan müzik öğretmenlerine yönelik görüşme formları, "¢ İhtiyaç analizine yönelik, öğretmen adayları için geliştirilmiş ölçek ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, en az 25 yıllık deneyimi olan Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalları oluşturmuştur. İhtiyaç analizine dayalı olarak, Bireysel Ses Eğitimi dersine yönelik hedef ve hedef davranışlar saptanmış, ilgili eğitim durumları düzenlenmiş ve değerlendirme ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın, Bireysel Ses Eğitimi dersinin çağdaş program geliştirme anlayışıyla ele alınarak niteliğinin artırılmasına ve müzik eğitiminde program geliştirme çalışmalarına ışık tutacağı umulmaktadır. Anahtar sözcükler: Müzik Öğretmeni, Bireysel Ses Eğitimi, Program Geliştirme In this research, the aim is to make a study for improving Individual Voice Education course program in the Music Education License program. In the study, two research techniques are usedæ Scanning Technique and Qualitative Research Technique and the results are found by: "¢ Literature Scanning "¢ Interviews with Individual Voice Education Professors, Candidate Music Teachers and already working Music teachers "¢ Scales based on Candidate teachers' needs analysis. This study is based on the data obtained by the researches on Education Faculties', Departments of Music Education which has at least 25 years of experience. Objectives and target behaviors are determined according to the results of needs analysisæ related education styles are organized and evaluation scale is developed. Hopefully, this study will be combined with the modern program development mentality and will be an example for music education program development studies. Key Words: Music Teacher, Individual Voice Education, Program Development \r en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Müzik öğretmeni yetiştirmede, bireysel ses eğitimi dersine yönelik bir program geliştirme çalışması en_US
dc.title.alternative A study of program development toward individual voice education course for music teacher training en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account