DSpace Repository

Türk eğitim ve kültüründe medyanın oluşturduğu sanatsal ve düşünsel etkiler

Show simple item record

dc.contributor.author Birsoy Altınkaş, Canan
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:59:24Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:59:24Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6835 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin televizyonda sunulan popüler kültür ürünlerinden ne derece etkilendiklerini ve bu etkilerin Görsel Sanatlar Eğitimi dersinin işlenişine yönelik farklılıklara göre değişip değişmediğini incelemektir. Örneklem: Araştırma alanının geniş olması göz önüne alınarak örneklemin belirlenmesinde çok aşamalı yöntem uygulanmıştır. Öncelikle tabakalı (stratified) yöntem ile alt grupların da örneklemde temsil edilmesi sağlanmış ve ilçeler 3 farklı tabakaya ayrılmıştır. Daha sonra özellikle büyük ölçekli tarama araştırmalarında tercih edilen bir yöntem olan Grup (cluster) yöntemi uygulanarak Farklı ilçelerdeki Alt, Orta ve Üst seviye okullar gruplandırılmış ve son olarak basit tesadüfi örnekleme (Simple Random Sampling) 10 farklı ilçeden özel ve devlet okulları belirlenmiştir. Öğrencilere yönelik olan araştırma anketi bu okulların uygulamaya izin veren öğretmenlerinin sınıflarındaki öğrencilere uygulanmıştır. Veri Toplama Araçları: Bu araştırmada veriler öğrencilere yönelik hazırlanan ve üç bölümden oluşan bir anket ile elde edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin günlük televizyon izleme süreleri okul türü, sınıf, cinsiyet, yaş dağılımlarına göre farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin devlet okulunda olmaları veya özel okulda olmaları ile televizyonu resim yapmaya tercih etme dereceleri karşılaştırılmıştır. Devlet okulu öğrencilerinin çoğunluğu (%24,6) televizyonu resim yapmaya asla tercih etmemekteyken, özel okul öğrencilerinin çoğunluğu (%28,8) televizyonu resim yapmaya her zaman tercih etmektedir. Buna göre öğrencilerin devlet okulu veya özel okulda olmaları ile televizyonu resim yapmaya tercih oranları karşılaştırıldığında devlet okulu ve özel okul öğrencileri arasında farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin yaşları ile televizyonda izlediklerinde etkilenme oranları karşılaştırılmıştır. 11 yaşındaki öğrencilerin çoğunluğu (%25,0), 12 yaşındaki öğrencilerin çoğunluğu (%25,2), 13 yaşındaki öğrencilerin çoğunluğu (%27,2), 14 yaşındaki öğrencilerin çoğunluğu (%25,0) televizyonda izlediklerinden bazen etkilenmektedirler. 14 yaş üstü öğrencilerin çoğunluğu (%32,3) televizyonda izlediklerinden ara sıra etkilenmektedir. Buna göre öğrencilerin yaşlara göre dağılımlarında televizyondan etkilenmeleri açısından bir fark bulunmaktadır. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin oranlar, televizyonun etkilerine yönelik oranlar ve görsel sanatlar dersinin uygulanışına yönelik oranlar karşılaştırılmış ve sonuçları alt problemlerde belirtilmiştir. The Purpose of the Research: The purpose of this research is to analyze the attitudes of 6th, 7th and 8th grade students towards the inferences of the popular culture products represented on television and the possible changes in Visual Arts Education courses accordingly. Sampling: Considering the wide spectrum of the research area, a multi phase method has been used in defining the sampling. First, a stratified method was used to help representing the minor groups within the sampling and the counties had been separated into three different stratas. Then, by using the cluster method which is a commonly used method for high spectrum scanning researches, Below, Middle and High level schools have been classified in different counties and private and state schools have been finally defined from 10 different counties by Simple Random Sampling. This research designed for the students has been applied to the students of the classes of which the teachers allowed us to do the questionnaire. Data Collection Tools: In this research, the data have been collected through a three sectioned questionnaire designed and prepared for the students. Findings: The daily Television audience rates of the students do not differ according to school type, class, gender or age distributions. The private and state school students have been compared with the degrees of preferring television over painting. Majority of the state school students (24,6 %) never prefer television over painting, whereas the majority of the private school students (28,8 %) always prefer television over painting. According to this, a certain difference has been found between the state school and private schol students when the comparison on painting over television among those students. The ages of the students and their response rates to the programs they watch on television has been comparisoned. Majority of the 11 year old students (25,0 %), majority of the 12 year old students (25,2 %), majority of 13 year old students (27,2 %) and majority of 14 year old students (25,0 %) are effected from the programs they watch on television sometimes. Majority of the students above 14 years (32,3 %) are effected from the programs they watch on television at times. According to this, there is a consderable difference between the ages of the students and the rates of responses towards the programs they watch on television. Rates on the demographic atributes of the students, rates on the effects of television and rates towards the application of visual arts courses are also compared and teh results have been defined in minor problems accordingly. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Eğitim=Education Medya=Media Resim eğitimi=Painting education en_US
dc.title Türk eğitim ve kültüründe medyanın oluşturduğu sanatsal ve düşünsel etkiler en_US
dc.title.alternative The artistic and intellectual effects of media on Turkish education and culture en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account