Abstract:
Bu araştırma, aktif öğrenme yöntemlerinin müzik öğretmeni adaylarının Müzik Tarihi dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlikleri üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Araştırma 2007-2008 öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nın 1. sınıfında öğrenim gören 29 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Müzik Tarihi dersleri deney grubunda aktif öğrenme yöntemleri ile, kontrol grubunda edilgin öğretim yöntemi ile yürütülmüştür. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Müzik Tarihi Dersi Başarı Testi, Müzik Tarihi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği ve Müzik Tarihi Dersine İlişkin Özyeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, aktif öğrenme yöntemlerinin müzik öğretmeni adaylarının Müzik Tarihi dersine ilişkin başarıları, Müzik Tarihi dersine ilişkin tutumları üzerinde anlamlı düzeyde etkili olduğu yönündedir. Ancak aktif öğrenme yöntemleri müzik öğretmeni adaylarının Müzik Tarihi dersine ilişkin özyeterlikleri üzerinde anlamlı farklılık yaratmamıştır. The purpose of the study was to determine the effects of Active Learning on pre-service music teacher's achievement, attitudes and self-efficacy toward Music History course. The research was designed based on an experimental pretest-posttest model with the control group. The research was conducted with 29 students from Adnan Menderes University Music Education Department during 2007-2008 academic years. There were two groups which were randomly assigned. Music History course was carried on by active learning in the experimental group and passive instruction method in the control group. The data were collected by using Music History Test, Attitude Scale Toward Music History and Self-Efficacy Scale Toward Music History. The results of the research show that the active learning methods have significant effectivenes on pre-service music teachers' success about music history and also on their attitudes towards the music history course. However, active learning methods didn't seem to make any important differences on pre-service music teachers' music history lessons' self-efficacy. \r