DSpace Repository

Lise öğrencilerinin kariyer düşüncelerini etkileyen faktörlerin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Akkoç, Fatma Funda
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:58:48Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:58:48Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6825 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Kariyer Düşünceleri Envanteri'ni uyarlayarak, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmak ve Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık alanına kazandırmaktır. Aynı zamanda bu ölçeği kullanarak sosyo-demografik değişkenlere göre lise öğrencilerinin kariyer düşüncelerini incelemektir. Araştırmanın evreni İzmir il merkezinde öğrenimini sürdüren lise öğrencileridir. Örneklem iki gruptan oluşturulmuştur. Bunlardan biri Kariyer Düşünceleri Envanteri'nin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının örneklemi olan 558 lise öğrencisidir. Diğeri, lise öğrencilerinin kariyer düşüncelerini etkileyen faktörlerin incelenmesi için oluşturulmuştur ve İzmir il merkezinde okuyan 286'sı kız, 230'u erkek olmak üzere toplam 516 lise 2. sınıf öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak, "Kariyer Düşünceleri Envanteri", "Kendini Rapor Etme Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Veriler varyans analizi, t ve F testi ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin kişilik tiplerine, cinsiyetlerine, okudukları okul türlerine, anne ve babalarının öğrenim durumlarına, kardeş sayılarına, matematik, atölye derslerini sevip sevmemelerine, fen derslerini sevip sevmemeleri ve başarılı olup olmamalarına, Türkçe, yabancı dil dersleri başarılarına göre kariyer düşüncelerinde anlamlı farklılık bulunurken, anne babalarının birlikte olup olmamalarına, annelerinin çalışıp çalışmama durumlarına, Türkçe, yabancı dil, sosyal bilim, sanat ve beden eğitimi derslerini sevip sevmemelerine, matematik, sosyal bilim, sanat, beden eğitimi ve atölye dersleri başarılarına göre kariyer düşünceleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. This study, aimed to adapt Career Thoughts Inventory to the field. It also aimed to investigate and compare the thoughts of high school students taking into consideration a set of certain variables. The sample of the first study consists of a group of randomly chosen 558 students, and the sample of the second study consists of a group of randomly chosen 516 students. In the study, "Career Thoughts Inventory", "Self Directed Search" and "Personal Data Form" were used. To statistically analyze the given data, variance analysis, a t and f test were applied. While, according to the personality types, gender, high school types, the education level of the parents, number of students' sisters and brothers, likes or dislikes for mathematic and studio lessons, liking and being successful in science lessons, the success of Turkish lessons, the success of foreign language lessons there appeared to be a significant difference between career thoughts scores, no meaningful difference was found between students' career thoughts according to the students and their parents living together or separated, whether or not their mothers hold jobs, likes or dislikes for Turkish, foreign language, social studies, art and gym lessons, success of mathematics, social studies, art, gym and studio lessons and liking of Turkish, foreign language, social studies, art and gym lessons. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Kariyer=Career Lise öğrencileri=High school students en_US
dc.title Lise öğrencilerinin kariyer düşüncelerini etkileyen faktörlerin incelenmesi en_US
dc.title.alternative The investigation of the factors that influence the career thoughts of the high school students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account