DSpace Repository

Çevre bilimi dersinin sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri, erişileri ve tutumlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Yoldaş, Cenk
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:58:41Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:58:41Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6823 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı programındaki Çevre Bilimi Dersi Çevre Sorunları Ünitesinde, eleştirel düşünme becerilerini içeren öğretimin, öğretmen adaylarının, eleştirel düşünme becerilerini kazanmalarına, erişilerine ve çevre tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2006"“2007 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören 69 (38 Kız, 31 Erkek) 2. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, deneysel araştırma modellerinden biri olan öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bir deney ve bir kontrol grubunun yer aldığı çalışmada, deney grubunda Çevre Bilimi dersi, eleştirel düşünme becerilerini içeren etkinlikler ve materyaller ile yapılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretimin anlatım yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen, "Eleştirel Düşünme Becerileri Ölçeği", "Çevre Sorunları İle İlgili Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Başarı Testi", "Çevre Tutumları Ölçeği" ile toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemler öncesi öntest olarak, deneysel işlemler sonrası sontest olarak uygulanmıştır. Veriler SPSS 11.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t"“testi ve Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, Çevre Bilimi Dersi Çevre Sorunları Ünitesinde eleştirel düşünme becerilerini temel alan öğretim uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinde, erişilerinde ve çevre tutumlarında olumlu etkileri olduğu görülmüştür. The purpose of the study is to determine the effects of teaching on the basis of critical thinking skills, preservice teachers' gaining critical thinking skills, attainments and environmental attitudes in Primary School Teaching Department in Environmental Problems Unit in Environmental Science Course. The sample group consists of 69 sophomores (38 females, 31male) attending to Primary School Teaching Department in Buca Educational Faculty in 2006- 2007 spring term. In the research a model of control group with pre-test and post-test which is one of the experimental research models was used. In the study in which there is a experimental and control group, traditional teaching method was used in control group while in experimental group environmental science course carried out with materials and acvities dealing with critical thinking skills Data were collected with "Critical Thinking Skills Scale","Achievement Test Based on Critical Thinking Skills About Environmental Problems", and "Environmental Attitude Measurement Instrument", which were developed by the researcher. Data gathering instruments were applied before experimental proceses as pre-test and after experimental processes as post-test. Data were analyzed with SPSS 11.0 program. In the analyses of the data, standard deviation, arithmetic (mean), t-test and ANCOVA were used. As a result, it was revealed that teaching practises based on critical thinking skills had positive effects on students' critical thinking skills, attainment and environmental attitudes ın Environment Problems Unit in Environmental Science Course. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Sınıf öğretmenleri=Class teachers Eleştirel düşünce=Critical thinking Çevre dersi=Environment lesson en_US
dc.title Çevre bilimi dersinin sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri, erişileri ve tutumlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effects of environmental science course to prospective teachers' critical thinking skills, attainments and their attitudes en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account