dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Kodaly yönteminin ilköğretim öğrencilerinin keman çalma becerisi, özyeterlik algısı ve keman çalmaya ilişkin tutumları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelindeki bu araştırma, 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde İzmir Yöneliş Kolejinde, daha önceden herhangi bir çalgı eğitimi almamış 3, 4 ve 5. sınıflarda öğrenim gören öğrenciler içindenæ tek ses tekrarlama becerisi, ezgi tekrarlama becerisi, ritim tekrarlama becerisi, şarkı söyleme becerisi, keman çalmaya yönelik fiziksel uygunluk ve isteklilik göz önüne alınarak seçilmiş 13 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sırasında haftada bir saat olmak üzere, deney grubunda (n=7) Kodaly yöntemi ile genel müzik eğitimi, kontrol grubunda (n=6) ise geleneksel müzik öğretimi uygulanmış, ayrıca her iki gruptaki öğrencilere haftada bir saat keman dersi verilmiştir. Araştırma sırasında her iki gruba da aynı şarkılar ve konular öğretilmiş, ölçme araçları araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve tüm dersler araştırmacı tarafından verilmiştir. Araştırmada veriler, denel işlemlerden önce ve sonra uygulanan keman çalma gözlem formu, keman çalmaya ilişkin tutum ölçeği, keman çalmaya yönelik özyeterlik ölçeği ve deney grubundaki öğrenciler ile deney süreci sonunda uygulanan görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonunda, Kodaly yönteminin keman çalma becerisinin müzikal boyutunda, keman çalmaya ilişkin tutum ve keman çalmaya yönelik özyeterliğin yatkınlık boyutu üzerinde geleneksel müzik öğretimine göre anlamlı düzeyde etkili olduğu görülmüştür. The purpose of this research is to determine the effects of the Kodaly method on the primary school students' ability of playing the violin, perceptions of self-efficacy, and attitudes towards playing the violin. Pre- and post-test research design with a control group was used for this research. Thirteen students who had no education in playing any musical instruments, who were physically suitable for playing the violin and also willing, and who had the skills of mono vocal repetition, melody repetition, rhythm repetition and singing were chosen for the research from the 3rd, 4th and 5th grades in İzmir Yöneliş Private Primary School in the academic year of 2007-2008. The experimental group (n=7) were educated with the Kodaly method and also given general music education while the control group (n=6) were only given traditional music education one hour per week during the research, and both groups were also given one hour of violin lesson per week. The same songs and subjects were taught to both groups during the researchæ the data collection instruments instruments were developed by the researcher, and all the lessons were given by the researcher. The data were collected through the form of observing the students playing the violin, the scale for attitudes towards playing the violin, and the scale for the perceptions of self-efficacy towards playing the violin before and after the experiment, and the interview form was used at the end of the experiment with the students in the experimental group. The results of the research have discerned that the Kodaly method is significantly more effective in comparison with the traditional music education on the musical dimension of the the skill of playing the violin and the tendency dimension of the attitudes towards playing the violin and of the perceptions of self-efficacy towards playing the violin.\r |
en_US |