DSpace Repository

9. Sınıf coğrafya dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Teyfur, Emine
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:58:35Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:58:35Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6821 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı 9. sınıf coğrafya dersinde yapılandırmacı anlayışa göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğrenme ortamlarının, öğrenci başarısı ve derse yönelik tutumlarına olan etkisini incelemektir. Coğrafya dersinde geleneksel öğretim ve bilgisayar destekli öğretim ortamlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmanın modeli deneysel, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı karma modeldir. Ölçek geliştirme aşamasında örneklem olarak bilgisayar destekli öğretim yapan özel okullardan toplam 200 öğrenci katılmıştır. 10.sınıf öğrencilerine başarı testi ve bilgisayar destekli coğrafya öğretimine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Örneklem türü ise kartopu örneklem olarak belirlenmiştir. İzmir Bornova Anadolu Lisesi, Özel Bornova Koleji, TED Özel Aliağa Lisesinde Ölçek geliştirme aşamasında ön uygulama yapılmıştır. Çalışmanın uygulama boyutu 2007-2008 öğretim yılında Bornova Anadolu Lisesinde toplam 10 saat süre ile yürütülmüştür. Araştırmanın deneysel aşamasına 30 deney grubunda, 30 kontrol grubunda olmak üzere toplam 60 öğrenci katılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik tekniği kullanılmıştır. Denemelik tutum ifadelerinden oluşan ölçek için madde analizi yapılmıştır. Tutum ölçeğinde yapı geçerliliğini bulmak amacı ile faktör analizi yapılmıştır. Yapı geçerliliği için Kaiser Mayer Olken testi ve Bartlet Testi uygulanmıştır. İç geçerlilik ölçümü için ise t testinden faydalanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışması için Cronbach Alpha Güvenirlik Derecesine bakılmıştır. Deneysel çalışmanın sonuçları ise Kolmogrov-Simirnov Z testi ve Mann Whitney U testi ile değerlendirilmiştir. Nitel araştırma sonuçları ise görüşme kayıtlarının çözümlenmesi ile elde edilmiştir. Araştırmanın nicel ve nitel sonuçlarına göre, bilgisayar destekli işlenen coğrafya dersinin geleneksel yöntemlerle işlenen coğrafya dersine göre, öğrencilerin başarılarını ve derse yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet değişkeninin yapılandırmacı kurama dayalı tasarlanmış bilgisayar destekli coğrafya öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarında ve tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Coğrafya Öğretimi, Bilgisayar Destekli Öğretim, Yapılandırmacı Öğrenme, Öğrenci Başarısı ve Tutumu, Deneysel Model. The objective of this research is to examine the effect of computer aided learning environments organized according to constructivist perception on student success and their attitude towards the class in 9th grade geography class. The comparison of traditional learning and computer aided learning environments in the geography class has been made. The model of the research is the mixed model in which the experimental, quantitative and qualitative research methods have been adopted. At the stage of scale developing, as sampling, 200 students from private schools which use computer aided teaching method have attended. Achievement test and attitude scale regarding the geography lesson taught by computer aided teaching method have been applied to the 10th grade students. The sampling type, on the other hand, has been determined as snowball sampling. In Izmir Bornova Anatolian High School, Bornova Private High School, TED Aliağa Private High School, at the stage of scale developing, pre-application has been made. The application dimension of the study has been carried out for a period of 10 hours within the 2007-2008 school year. To the experimental stage of the research, a total of 60 students 30 of which are in the experimental group and 30 of which are in the control group have attended. The descriptive statistics technique has been used in the research. Item analysis has been made for the scale consisting of tentative attitude expressions. Factor analysis has been made aiming at determining the structural validity in the attitude scale. Kaiser Mayer Olke and Bartlet Tests have been applied for structural validity. As for internal validity, the t test has been utilized. For the study of reliability coefficient of the scale, the Cronbach's Alpha Reliability Coefficient has been viewed. The results of the experimantal study, on the other hand, has been evaluated through medium of Kolmogrov-Simirnov Z test and Mann Whitney U test. As for the qualitative research results, they have been obtained by analyzing the in word derview records. According to the quantitative and qualitative results of the research, it has been determined that computer aided geography lesson, when compared to the geography lesson taught with the traditional methods, affects the success and the attitude of the students towards the lesson positively. In addition, it has been observed that the sex variable does not make any meaningful differences in the academic success and attitudes of the students in the computer aided geography teaching which is designed based on the constructivist theory. Key Words: Geography Teaching, Computer Aided Education, Constructivist Learning, Student Success and Attitude, Experimental Model. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title 9. Sınıf coğrafya dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of computer aided learning on student achievement and their attitude to the 9th grade geography lesson en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account