dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, kavramsal değişim stratejilerine dayalı etkinliklerle yürütülen Fen ve Teknoloji dersi 7. Sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, başarı güdülerine, problem çözme becerilerine ve fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır._x000B_Uygulama 2008 yılı bahar döneminde İzmir İli Balçova Ertuğrulgazi İlköğretim Okulu, 7. sınıfında deney grubu olarak 24 öğrencinin bulunduğu 7/B ve kontrol grubu olarak da 24 öğrencinin bulunduğu 7/A sınıfları ile gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık 10 hafta boyunca, deney grubunda fen ve teknoloji dersi kavramsal değişime dayalı olarak işlenirken, kontrol grubunda Fen ve Teknoloji öğretim programına uygun olarak işlenmiştir. Kavramsal değişim amacıyla kullanılan materyaller, Yapılandırmacı Öğretim kuramının 5E modelini temel almakta olup, çalışma yaprağı, kavramsal değişim metinleri ve analojilerdir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki sınıfa da kavram testi, başarı güdüsü ölçeği, problem çözme becerileri ölçeği, fen ve teknolojiye yönelik tutum ölçeği, ayrıca deney grubuna kavramsal değişim stratejileri tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kavram yanılgılarını ve kavramsal değişimlerini belirlemek amacıyla öğrencilerin kavram testine verdikleri cevaplar incelenmiş ve her iki gruptan 6'şar öğrenci ile uygulama sonrasında yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır._x000B_Araştırmada deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında kavramsal anlama düzeyleri ve başarı güdüsü açısından deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Başarı güdüsü, problem çözme becerileri ve fen ve teknolojiye yönelik tutumları açısından her iki grup öğrencileri ve ön ve son testler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. The purpose of this study is to find out the effects of the science and technology course based on conceptual change strategies on students? conceptual understanding, motivation of success, problem solving skills and attitudes towards science and technology during the 7th grade unit of The Structure and Properties of Matter._x000B_The study was conducted with 24 students in 7/A class as experimental group and 24 students in 7/B class as control group in Ertuğrulgazi Primary School of Balçova, İzmir during the spring term in 2008. The experimental group received science and technology course based on conceptual change strategies while the control group received regular science education depending on the Science and Technology Curriculum over a period of 10 weeks. The materials used for the aim of conceptual change are working sheets, conceptual change texts and analogies based on 5E model in The Constructivist Teaching Theory. Both groups were given conceptual test, the scale for the motivation of success, the scale for problem solving, the scale for the attitudes towards science and technology before and after the application, the experimental group students were also given the scale for the attitudes of conceptual change strategies._x000B_Besides, the answers of experimental and control group students for the conceptual test were examined in order to determine the misconceptions and the conceptual changes and 6 students from each group were interviewed in a semi-structured way._x000B_In the research, it was seen that there are significant differences between experimental and control group students with respect to their conceptual understanding and the motivation of success in favor of experimental group. There was not found to be a significant difference between the experimental and control groups and the pretest and posttest scores regarding, attitudes towards science and technology and problem solving skills. |
en_US |