dc.description.abstract |
Araştırmada İlköğretim 8. Sınıf ?Maddenin Halleri ve Isı? ünitesine yönelik yapılandırmacı (constructivist) düşünceyi temel alan ?Çoklu Ortam Tasarım Modeli?ne (Hyper Media Design Model) göre tasarlanmış Web tabanlı öğretim içeriğinin hazırlanmış ve bu içeriğin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğretme etkinliğine yönelik tutumlarına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır._x000B_Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada, Web tabanlı öğretimin gerçekleştirileceği Web materyalleri ve ilgili Web sitesinin içeriği hazırlanmış, ikinci aşamada ise hazırlanan Web içeriğinin etkililiği deneysel olarak araştırılmıştır._x000B_Alan yazında yer alan nitelikler dikkate alınarak, öğrencilerin birbirleri ve öğretmenleri ile etkileşim kurabileceği, Web üzerinden bilgi alışverişinde bulunabileceği ve ders işleyişini gerçekleştirip ölçme ve değerlendirme etkinliklerini gerçekleştirebildikleri bir Web içeriği hazırlanmaya çalışılmıştır. İlgili içerik oluşturulduktan sonra Web sitesinin eksikliklerini saptamak amacıyla 52 öğretmen ve 118 öğrenci ile bir ara değerlendirme çalışması yapılmıştır. Eksiklikler giderildikten sonra asıl uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulamada eşitlenmemiş ön test-son test kontrol modeli kullanılmış, ilgili ünite 29 kişilik deney grubunda Web tabanlı öğretim ile, 31 kişilik kontrol grubunda ise mevcut öğretim programında yer alan yöntem ve etkinlikler ile işlenmiştir. Grupların başarılarının ve tutumlarının karşılaştırılması hazırlanan başarı testinin ve ölçeklerin uygulandığı ön test ve son test puanlarının karşılaştırılması ile elde edilmiştir. Eşitlenmemiş kontrol gruplu modelin yanı sıra, hazırlanmış olan içeriğe ve Web tabanlı öğretim uygulamasına yönelik deney grubu öğrencileri ve öğretmenler ile görüşme yapılmıştır._x000B_Araştırma sonunda Web içeriğini değerlendiren örneklem grubunun büyük çoğunluğu içerikte yer alan materyallerin özellikle görsel ve içerik yönünden yeterli olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Öğrenciler etkinlik, deney, oyun, animasyon gibi unsurların içerik içerisinde çok fazla yer almasının kendilerini mutlu ettiğini, zaten bilgisayar kullanmayı çok sevdiklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin aktif olarak etkileşim halinde oldukları Web materyallerinin onlara sınıfta yapamadıkları deneyleri yapabilme olanağı tanıdığı, motivasyonlarını arttırdığı ve dersi daha eğlenceli hale getirdiği saptanmıştır. Öğrenciler etkileşim ve iletişim boyutunda da Web içeriğinden rahatlıkla faydalanabildiklerini belirtmişlerdir. Aynı şekilde öğrenciler içerikte çok fazla sayıda soru bulunmasının pekiştirme olanağı sağladığını, buna ek olarak Web tabanlı olarak yapılan öğretimin zaman ve mekandan bağımsız olarak gerçekleştirilebileceğini ifade etmişlerdir. Başarının ve tutumların karşılaştırıldığı araştırmanın ikinci kısmında ise Web tabanlı öğretimin gerçekleştirildiği deney grubu ile mevcut öğretim programında yer alan etkinliklerle dersin işlendiği kontrol grubunun son test puan ortalamalarına göre başarı testinden ve tutum ölçeklerinden aldıkları puanlar karşılaştırıldığında, deney grubu lehine anlamlılık görülmüştür. The aim of this study to examine the effect of Web-based teaching designed for unit ?The States of Matter and Heat? in the Science and Technology Lesson for the 8th Grade on the academic performance of the students and their attitudes towards Web-based teaching._x000B_The research is carried on in two different stages. In the first stage, Web-base materials and the content of the Website are to be used in Web-based teaching are prepared. In the second stage, the effectiveness of Web site materials is examined._x000B_Taking the qualifications in literature into consideration, the Web site that enables student-student and student-teacher interaction, exchanging knowledge, following the course content and implementing the assessment and evaluation activities is prepared. In the evaluating stage of the Web site to determine the deficiencies, a pilot study with 52 teachers and 118 students is held. The main application is held after removing the determined deficiencies about the Web site. In the application process, quasiexperimental model is used and the related unit is applied on the experiment group consisting 29 students on Web-based teaching. And the present methods and techniques in the curriculum are used for the control group consisting 31 students. Comparing the prepared achievement test with pre-test and final test points provide us the achievement and attitudes of both groups. An interview is held with experiment group students and teachers about the content of the Web site and the implementations of the Web-based teaching as well as the quasiexperimental model._x000B_At the end of the research, most of the sample group students assessing the Web content agree that the materials which take place in content are adequate especially in terms of visual quality and content. It is stated by the students that they are satisfied and pleased with the activities, experiments, games, animations and such items taken place in the content a lot since that they love to use computer. It is determined that the interactive Web-based materials enable students to do experiments which are not carried out in the class, increase motivation and make the lessons more enjoyable. The students also state they make use of the Web site in terms of interaction and communication. In addition to this it is stated by the students, the great number of questions in the content enable them to practice and the Web-based teaching is free from time and place restrictions. In the second stage of research which composes the academic performance and attitudes when the scores of achievement tests and attitudes scales of experimental and control groups are compared significant difference in favor of experimental group is observed |
en_US |