DSpace Repository

Küreselleşmenin Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitimi üzerindeki etk

Show simple item record

dc.contributor.author İlhan, Ali
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:56:58Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:56:58Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6794 NULL
dc.description.abstract Küreselleşme en basit tanımıyla uluslararası ilişkilerin, iletişim ve ulaşım teknolojilerinin gelişmesiyle mal, hizmet, bilgi ve insanın dünya çapındaki hareketliliğinde meydana gelen yaygınlaşmadır. Yer ile ilgili ilk genellemelerin yapılması (ilk dünya haritasının çizilmesi, coğrafi keşifler vb.) ile küreselleşmenin başladığı ve sanayi devrimi ile ivme kazandığı söylenebilir. Ancak küreselleşmeyi asıl önemli yapan 1980?li yılların başlarından beri uluslar arası ilişkilerin (ekonomik, siyasi kültürel vb.) gelişmesi, üretim, ulaşım ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen hızlı gelişmelerin sonucunda küresel boyutta yaşanan değişimdir._x000B_Küreselleşmenin en fazla etkili olduğu alanlardan biri de eğitim sektörüdür. Yetiştirilecek bireylerin küresel etkilere ayak uydurması gereklidir. Küresel değerleri kavrayabilen, ulusal değerleri koruyan bireylerin yetiştirilmesi eğitim faaliyetleri ile gerçekleştirilebilmektedir._x000B_Küreselleşmenin üniversitelerimizdeki coğrafya eğitimi üzerinde de kaçınılmaz etkileri olmuştur. Osmanlı Devletinde cılız da olsa başlayan bu etkiler Cumhuriyetin kurulması ve İkinci Dünya Savaşının başlamasıyla ilerlemeye başlamıştır. Küresel boyutta 1980?li yıllardan itibaren uygulanan siyasi ve ekonomik politikalar küreselleşmenin coğrafya bölümlerimiz üzerindeki etkilerini daha da arttırmıştır. 1990?lı yıllardan günümüze soğuk savaşın sona ermesi ve ülkemizin Avrupa Birliğine girme çalışmalarının hız kazanması ile yeni bir boyut kazanmıştır._x000B_Ülkemiz üniversitelerinde coğrafyanın tarihsel gelişimi ve kuruluşu, eğitim programları, akademik personel, akademik coğrafya yayınları, ders araç gereçleri, coğrafya eğitim ve öğretiminde internet kullanımı, yabancı dil öğrenimi, yabancı üniversitelerin coğrafya bölümleri ile işbirliği gibi alanlarda küreselleşmenin etkilerinin daha fazla olduğu görülmektedir. Ancak coğrafya bölümlerinin yapısı, akademik coğrafya dergileri, coğrafya mesleği gibi alanlarda küreselleşmenin daha az etkili olduğu anlaşılmaktadır._x000B_Küreselleşmenin etkilerinden üniversitelerimizin her bir coğrafya bölümü kendilerine özgü koşuları ile etkilenmektedir. Küreselleşmenin üniversitelerimizdeki coğrafya eğitimi üzerine etkilerine odaklanarak gerçekleştirilen bu çalışma ile küreselleşmenin üniversitelerimizdeki coğrafya eğitimi üzerine etkileri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. The simplest definition of globalization of international relations, communications and transportation technology to the progress of goods, services, informations and human commonly occurring in the worldwide mobility. The first place to make generalizations of (the first to draw the world map, geographical discoveries, etc..) And globalization and the industrial revolution began with the impetus it can be said. However, globalization actually makes important since the early 1980s, international relations (economic, political, cultural, etc..) Development, production, transportation and communication technologies developments occurring as a result of rapid changes in global dimension is._x000B_The most effective area of globalization is one of the education sector. Individuals will be trained to keep pace with global effects is required. Global values can comprehend, national values that protect individuals' upbringing and education activities can be carried out. Therefore, inter-university cooperation and student exchange programs, development of teaching staff has been implemented. Thus, our education system to provide global integration and global minimization of adverse effects has been to provide._x000B_Effects of Globalization had an inevitable impact on our universities geography education. Although the Ottoman Empire at the beginning of this puny impact on the establishment of the Republic and the start of the Second World War began to increase. Applied at a global level since the 1980s political and economic policies of globalization and the impact of geography departments has further increased. 1990s to today the end of the cold war and our country's entry into the European Union to accelerate efforts gained a new dimension._x000B_At the universities of our country's geography and historical development organizations, educational programs, academic personnel, academic geography publications, course tools, geography education and training in the use of the internet, foreign language learning, foreign universities with geography departments cooperate in areas such as effects of globalization is more than can be seen. However, part of the structure of geography, geography of the academic journals, professional areas such as geography of globalization is understood to be less effective._x000B_Effects of globalization on the our universities geography departments each with its own specific conditions are affected. Effects of globalization on education geography by focusing in our universities conducted this study in our universities and globalization effects on geography education is trying to reveal. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Coğrafya eğitimi = Geography education ; Coğrafya öğretimi = Geography teaching ; Küreselleşme = Globalization ; Üniversiteler = Universities en_US
dc.title Küreselleşmenin Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitimi üzerindeki etk en_US
dc.title.alternative Effects of globalization on geography education in universities in Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account