DSpace Repository

Eğitim fakülteleri resim bölümü öğrencilerinin anasanat atölye derslerine karşı tutumlarının, sanat etkinliklerini izleme edimleri ile beğeni düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Haykır, Mustafa
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:56:33Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:56:33Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6787 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada Resim-İş Eğitimi ABD öğrencilerinin sosyo-demografik özellikleri, sanat etkinlikleri izleme edimleri, Anasanat Atölye dersine ilişkin tutumları ile beğeni düzeyleri arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Bu amaçla, Şubat-Nisan 2009 tarihleri arasında Çukurova Ünv., Dokuz Eylül Ünv., Gazi Ünv., İnönü Ünv., Marmara Ünv., Pamukkale Ünv., Selçuk Ünv., ve Trakya Ünv., Eğitim Fakülteleri RİEABD'lerde 1., 2., 3. ve 4. sınıf olmak üzere toplam 820 öğrenciden, ilk defa geliştirilen 1 tutum ölçeği ve 4 anketten oluşan veri toplama araçları kullanılarak tarama yoluyla veri toplama yöntemi tercih edilmiştir. Birinci bölümde, problem durumu, konu ile ilgili literatür taraması ve kavram içerikleri açıklanmaktadır. İkinci bölümde, ilgili yayın ve araştırmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, araştırma modeli, evren-örneklem, veri toplama araçları ve veri çözümleme teknikleri açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde bulgular ve yorumlara yer verilmektedir. Bu bölümde yer alan veri analizlerindeæ ortalama ( ), standart sapma (SS), frekans ve yüzde dağılımı, " t " testi, varyans analizi ve korelasyon testi kullanılmıştır. Beşinci bölümde, sonuç, tartışma ve öneriler yer almaktadır. Elde edilen bulgular kısaca şu şekilde özetlenebiliræ 1. Öğrenciler kiç resimleri ancak çok belirgin olduğu durumlarda sanat yapıtlarından ayırt edebilmekte, ancak iyi işlenmiş bir kiç resmi sanat yapıtından ayırt etme konusunda zorlanmaktadır. Öğrencilerin çağdaş sanata yabancı oldukları söylenebilir. Sanat yapıtındaki plastik unsurlar yerine doğa gerçeği açısından ve konu olarak algılamaktadır. Kısaca öğrencilerin estetik beğenileri yeterli düzeyde gelişmemiş olduğu, sanat yapıtlarına yabancı oldukları ve sanatsal bilincin yeterli düzeyde oluşmamış olduğu söylenebilir. 2. Öğrencilerin yaş, sınıf, fakülte kayıt yılı, Anasanat Atölye ve üniversiteye göre Anasanat Atölye dersine karşı tutum puan ortalamaları arasındaki farkın p 0.05 düzeyinde anlamlı olmadığı görülmüştür. 3. Öğrencilerin sanat dergisi ve internet üzerinden sanat sitesi takip etme, son 3 yıl içinde kitap okuma, televizyonda kültür-sanat programı izleme, plastik sanatlarla ilgili sergi gezme, konferans-panel-söyleşi türünden etkinliğe katılma sıklıklarıyla Anasanat Atölye dersine karşı tutum puan ortalamaları arasındaki farkın p 0.05 düzeyinde anlamlı olmadığı görülmüştür. 4. Üniversitelere, yaşa, sınıfa, fakülte kayıt yılına, mezun olunan liseye, sanata ilgi duyulmaya başlanan yaşa ve Anasanat dalına göre öğrencilerin beğeni yargıları puan ortalamaları arasındaki farklılığın p 5. Öğrencilerin sanat dergisi ve internet üzerinden sanat sitesi takip etme, son 3 yıl içinde kitap okuma, televizyonda kültür-sanat programı izleme, plastik sanatlarla ilgili sergi ve müze gezme, konferans-panel-söyleşi türünden etkinliğe katılma sıklıklarıyla beğeni yargıları arasında farkın p 6. Öğrencilerin Anasanat Atölye derslerine ilişkin tutumları ile beğeni yargıları arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki söz konusudur. Araştırma sonunda, sanat eğitiminde ve sosyal yaşamda estetik beğeniye katkı sağlanması amacıyla uygulanmak üzere önerilerde bulunulmuştur. In this study, the relations between of the students' of the Faculty of Education, Department of Visual Art, socio-demographic characteristics, acquisition of observing art events, attıtudes towards main-art studio courses and theirs taste levels are examined. For this purpose, during February-April 2009, through class in 1st, 2nd, 3rd and 4th, total of 820 students of the Faculty of Education Department of Visual Art among Cukurova Unv., Dokuz Eylul Unv., Gazi Unv., Inönü Unv., Marmara Unv., Pamukkale Unv., Selcuk Unv., and Trakya Unv., the first time the survey was developed consisting of 1 attitudes scale and 4 using data collection tools for data collection methods were preferred by screening. In the first section, the problem status and the concept of relevant literature content describes. In the second section, publications and research were included. In the third section, research model, universe-sampling, data collection tools and data analysis techniques are described. The fourth chapter findings and interpretations are included. In this section the data analysis, mean ( ), standard deviation (SD), frequency and percentage distribution, "t" test, variance analysis and correlation test were used. Fifth section, results, discussion and recommendations are included. Obtained findings can be summarized briefly as followsæ 1. Students can distinguish kitsch works from artwork, only if it very specific, but they find it hard to distinguish well-worked kitsch pictures from artworks. Students can be said to be alien to contemporary art. They perceive art work as in terms of nature reality and as matter of topic, instead of the plastic art components. In short that can be said that becouse students are alien to the art-work, they have not developed a sufficient level of aesthetic taste and artistic consciousness can not be said that has created sufficient. 2. According to students' age, class, college enrollment year, Mainart studio course and university, mean scores of the difference between students' attitude to mainart studio courses the p 0.05 level was not significant. 3. Mean scores of the difference between the student who follow magazine of the arts and art through the internet site, within the last 3 years reading art books, television culture and arts program monitoring, plastic arts exhibitions related to sightseeing, conference-panel-interview by type of event to how often they attend, and their attitude to mainart course p 0.05 level was not significant. 4. According to universities, age, class, school record year, graduated high school, art started to be interested in the field age and mainart studio courses, difference of the mean scores between aesthetic taste judgment of students' p 5. Difference of the mean scores between students' aesthetic taste judgment and those reading art magazine, following art on the internet site, reading books within the last 3 years, watching culture and art programs on television, visiting exhibitions related to the plastic arts and visual arts and visiting the museum and participating panel discussions, interviews, by type of activity to participate p 6. There is a high levels positive, and significant relationship between students' attitudes to Mainart Studio courses and their aesthetic taste judgment. At the end of research, in order to ensure its' contribution to the aesthetic taste advises is suggested to be implemented in art education and social life. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Eğitim fakülteleri resim bölümü öğrencilerinin anasanat atölye derslerine karşı tutumlarının, sanat etkinliklerini izleme edimleri ile beğeni düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi en_US
dc.title.alternative The research relations between students of the faculty of education, department of visual art whose attitudes to mainart studio courses', observing art events statues and their aesthetic taste levels en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account