DSpace Repository

The effect of a training program on writing achievement and peer-feedback

Show simple item record

dc.contributor.author ÇİFTÇİ, ARMAĞAN
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:56:09Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:56:09Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6780 NULL
dc.description.abstract Yazma konusunda yapılan araştırmalar süreç odaklı yazmanın öğrencilerin yazım becerisi ve dil yeterliliği üzerinde olumlu ve yapıcı bir etkisi olduğunu göstermiştir. Süreç odaklı yazma yönteminden öğrencilerin en üst düzeyde yararlanabilmeleri hem öğretmenlerinden hem de arkadaşlarından yerinde ve bilinçli dönüt alabilmelerine bağlıdır. Öğrencilerin birbirlerinin yazdıklarına nasıl dönüt vereceklerini tam bilmemeleri, diğer bir deyişle, neleri önemseyip, neleri inceleyeceklerinin ayrımında olamamaları bu yöntemin verimli bir biçimde uygulanamamasına neden olmaktadır. Buradan yola çıkarak öğrencilerin mutlaka yoğun bir akran dönüt eğitiminden geçmelerinin gerekliliğine inanılmaktadır. Özetle bu araştırmanın amacı süreç odaklı yazma dersinin olmazsa olmaz bölümü olan akran dönütü konusunda öğrencilerin yeterince eğitilmemelerinden kaynaklanan sorunları gidermek ve yazma dersini, çoğu öğrenci ve öğretmenin sıkça dile getirdiği gibi sıkıcı, yorucu ve getirisi muğlak bir çalışma olmaktan çıkartıp iletişimin vazgeçilmez bir aracı haline getirmektir. Bu çalışmada deney grubuna etkin bir akran dönüt eğitimi verilerek yazma dersindeki öğrenci başarısının arttığı ve verdiği dönütlerin daha bilinçli ve katkı sağlayıcı olduğu bilimsel olarak gösterilmeye çalışılmıştır. Araştırma Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda ki 4 ayrı lisans sınıfında toplam 75 öğrenciye (39 deney, 35 kontrol) uygulanmıştır. Akran dönüt eğitimi haftalık 2 saat olmak üzere 8 hafta sürmüştür. Uygulamanın başında ve sonunda ön test-son test başarı sınavı verilerek alanda kabul görmüş ölçütlere göre değerlendirilmiştir. Ayrıca uygulanan akran dönüt eğitimi ile ilgili deney grubundaki öğrencilerin görüşlerini almak için bire bir ve toplu olarak görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi sonucunda deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundakilere göre daha kaliteli dönüt verdiği görülmüştür. Edinilen sonuçlar aynı zamanda eğitilen öğrencilerin daha fazla ve daha doğru dönüt verdiklerini göstermiştir. Diğer bir deyişle öğrencilerin dönüt verme konusunda daha bilinçli olmalarını sağlayacak bir eğitim almalarının hem kendi yazma becerilerinde hem de arkadaşlarının yazma becerilerinde olumlu bir etki yarattığı ve onların bu akran dönüt verme konusunda daha olumlu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Studies on writing reveal that applying process oriented writing has a positive and contributive influence on students' writing skills and proficiency. Students should get efficient and appropriate feedback from their teachers and classmates to get maximum benefit from this method. If students do not know how to respond to each other's papers, this method cannot be applied effectively. Considering this, it is believed that students should have a condensed and detailed peer feedback training program. Briefly, the aim of this study is to eliminate possible problems arising from the lack of peer feedback training and to make writing skill an essential part of communication instead of being a tiring and boring process. This study examines the effect of feedback training on writing achievement and the quality of student feedback. The peer feedback training program was conducted for two hours per week for an eight-week period in 2009. Four graduate writing classes consisting of a total of 75 students (39 experimental, 36 control) were selected from the intermediate level of the preparatory program at Dokuz Eylul University, School of Foreign Languages. For this study an experimental design consisting of a pre-test/post-test control group was used. Furthermore, in order to obtain the views of the participants about the applied program on peer feedback training, oral questions were asked to the experimental group in group interviews and one-to-one interviews and answers were recorded and transcribed. The statistical analysis of the data revealed that the students in the experimental group produced better writing quality than the ones in the control group. The results also indicated that training students for peer feedback led to significantly more and better feedback. In other words, training students on peer feedback will have a positive effect on their writing achievement and on their feelings towards the peer feedback process. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Süreç temelli öğretim=Process based instruction · Akran dönütü=Peer feedback · Yazma öğretimi=Writing training en_US
dc.title The effect of a training program on writing achievement and peer-feedback en_US
dc.title.alternative Akran dönüt eğitiminin yazma başarısı üzerine etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account