Abstract:
Bu çalışmadaki amaç; anorganik kimya dersinde koordinasyon kimyası konusunun öğretiminde web destekli işbirlikli öğrenmenin (WDİÖ) öğrencilerin başarısına etkisini araştırmak ve öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, Kontrol Gruplu Öntest - Sontest Yarı Deneysel Desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2009-2010 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde kimya öğretmenliği bölümünde öğrenim gören ikinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur (n=35, yaş ortalaması=19). DG'ye WDİÖ uygulanırken, KG'ye sınıf ortamında yüzyüze işbirlikli öğrenme uygulanmıştır. WDİÖ için koordinasyon bileşikleri, izomerler ve kristal alan teorisi konularını içeren internet ortamında işbirlikli çalışmalara imkan veren Moodle kullanılarak bir web sayfası geliştirilmiştir (http://www.deusanalkimya.chemistry-tr.org/). Araştırmada nicel veri toplama araçları olarak Akademik Başarı Testi (ABT), Bilimsel İşlem Beceri Testi (BİBT), Sosyal Beceri Testi (SBT) ve Kimya Tutum Ölçeği (KTÖ), nitel veri toplama aracı olarak da Web Destekli İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Öğrenci Görüşleri Anketi (WDİÖGA) nitel veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Sonuçlar; WDİÖ ile öğrenim gören DG öğrencilerinin akademik başarılarının sınıf ortamında yüzyüze İÖ ile öğrenim gören KG öğrencilerinkine göre daha büyük bir artış gösterdiğini ortaya koymuştur. DG öğrencileri böyle bir öğrenme yaklaşımından memnun kaldıklarını, bu uygulamanın öğrenmelerini kolaylaştırdığını, kendileri için ilginç ve farklı bir tecrübe olduğunu belirtmişlerdir. Aim of the study is to compare web assisted collaborative learning (WACL), as a Hybrid approach, with collaborative face-to-face learning (CFL) in terms of the students' achievement and opinions to the learning approach. In accordance with this aim, it was used control group pretest-posttest quasi experimental design. Experimental grup (EG, n=18, 10 boys, 8 girls) and control grup (CG, n=17, 9 boys, 8 girls) were chosen through random sampling from second class chemistry teacher candidates (n=35, mean of ages=19) in second semester of 2009-2010 educational year. While WACL was applied to EG, CFL was applied to CG. The students of EG studied in accordance with collaborative learning approach by using both class and web environment. The students of CG studied in accordance with collaborative learning approach by using only face-to-face class environment. For WACL, the web page including topics of coordination compounds, isomerism and crystal field theory was created by using Moodle, a free web application, that allows online collaborative learning (http://www.deusanalkimya.chemistry-tr.org/). Scientific Achievement Test (SAT), Scientific Process Skills Test (SPT), Social Skills Test (SST), The Scale of Attitude Towards Chemistry (SAC) as quantitative data collection tools and The Questionnaire About Students' Opinions Related the Learning Approach (QASO) as qualitative data collection tool were used in the study. The results of the study showed that WACL increased the students' achievement of EG is more than the students' achievement of CG. The students learned by WACL declaired that they like the learning approach (WACL), it makes learning easy, this learning application is a different and interesting experiance for them.