Abstract:
Bilim ve teknolojinin çok hızlı ilerlediği günümüzde, bireylerin pek çok beceriye sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda, okullarda farklı öğretim yöntemleri kullanılmalıdır. Bu yöntemlerden biri de yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı "Bilgisayar Destekli Öğretim" yöntemidir. Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim matematik eğitiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin, öğrencilerin başarı, tutum ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli, ön test-son test kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında bir anadolu lisesinde 9. sınıftan 60 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma iki sınıf üzerinde yapılmıştır. Deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda "Bilgisayar Destekli Öğretim" yöntemi, kontrol grubunda ise "Geleneksel Öğretim Yöntemleri" kullanılmıştır. Veriler, Matematik Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, Bilgisayar Tutum Ölçeği, Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği, Bilgi Formu ve Geliştirilen Yazılım ve Uygulama İle İlgili Öğrenci Görüşme Formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sırasında elde edilen nicel veriler, SPSS 13.0 paket programı ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda, Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin matematik dersinde öğrencilerin matematik başarılarını anlamlı olarak arttırdığı bulunmuştur. Bununla beraber, bilgisayar destekli öğretim yöntemi uygulanan deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemleri uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum, bilgisayara yönelik tutum ve bilgisayar öz-yeterlik algılarında uygulama sonucunda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin bilgisayar destekli öğretimle yapılan uygulamaya yönelik görüşleri olumludur In this contemporary era, individuals should have great deal of skills with improvements since science and technology take progress rapidly. In this context, different learning methods should be used in schools. One of this methods is "Computer Assisted Instruction" based on the constructivist learning theory. The objective of this study was to investigate the impact of computer-assisted instruction method on students achievement, attitudes and perceptions of computer self-efficacy effect in secondary mathematics education. The research was designed based on an experimental pre-test post-test model. The research was conducted in 60 ninth grade students from a anatolian high-school during 2009-2010 academic year. Two groups of students were investigated. The experiment group consists of 30 students and the control group consists of 30 students. Computer"“assisted instruction and traditional instruction methods were used in the experiment group and the control group respectively. The data were collected by using the Mathematics Achievement Test, Mathematics Attitudes Scale, Computer Attitudes Scale, Computer Self- Effiçacy Scale, Information Form, A Custom Developed Software and A Specified Questionnaire Related to the Application of the Experiment. The qualitative data obtained during the rersearch were assessed by SPSS 13.0 packet program. Our results demonstrated that teaching mathematics with a computer assisted instruction method increased student success significantly in mathematics lesson. However, there were no significant differences in students attitudes regarding computer and mathematics related and computer self-efficacy perceptions between experimental computer assisted instruction group and conventional control group. In addition, students' conceptions regarding computer-assisted instruction were positive.