DSpace Repository

Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlık ve tutumlarıyla fen, matematik derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi :İzmir-Buca ilçesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZDEMİR, Serpil
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:50:34Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:50:34Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6749 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve okumaya yönelik tutumları ile fen, matematik derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma örneklemi, İzmir Buca ilçesindeki 10 liseden tabakalı tesadüfi örneklemeyle belirlenen 525 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularından bazıları şunlardır: Öğrencilerin % 40?ı ?az okuyan okuyucu? aralığındadır. Bir yıl içinde okunan ders dışı kitap sayısı cinsiyete göre kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğrencilerinin bir yılda okudukları ders dışı kitap sayısı ile okumaya ayrılan süre arasında orta düzeyde ve pozitif bir ilişki ve televizyon seyretmeye ayrılan süre arasında düşük düzeyde ve negatif bir ilişki bulunmaktadır. Öğrencilerinin çoğunun okumaya yönelik tutumlarının yüksek olduğu, tutum puanlarının cinsiyete ve ağırlıklı derslere göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Okumaya yönelik tutum ile okumaya ayrılan süre ve okunan kitap sayısı arasında orta düzeyde ve pozitif bir ilişki; bilgisayar/internete ayrılan süre ve ailenin aylık geliri arasında negatif yönlü ve düşük bir ilişki bulunmuştur. Matematik ve fizik başarılarıyla okumaya yönelik tutum arasında ilişki bulunmamıştır. Kimya başarısı ile alışkanlık ve gerçeği aşma boyutlarında pozitif yönlü ve düşük; Biyoloji başarısı ile okumaya yönelik tutum arasında ölçek genelinde ve bütün alt boyutlarda pozitif yönlü ve düşük düzeyde ilişkiler bulunmuştur. Matematik, fizik, kimya ve biyoloji başarısı ile sahip olunan kitap sayısı arasında anlamlı, pozitif ve düşük ilişkiler belirlenmiştir. Ayrıca kimya ve biyoloji ders başarılarıyla okunan kitap sayısı arasında, pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Kimya ve biyoloji ders başarılarının farklı türde yayınlar okuyanlar lehine anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir This research aims to determine the relationship between high school students? reading habits, attitude towards reading and academic achievements in science and mathematics. The research sample consists of 525 students selected from 10 high schools situated in district Buca, in İzmir, through stratified random sampling.Descriptive study method was applied in this research. Some of the findings of the study: Forty percent of the students were determined to have been found within the range of a reader with less frequently reading habit. The number of books read in a year except school requirements shows significant differences which are in favour of female students according to gender.There is a positive but an avarage correlation between the number of the books read in a year except school requirements by the students and the time dedicated to reading; there is a low and negative correlation between the number of the books read in a year except school requirements and the time dedicateted to watching television. It was detected that most of the high school students have high attitudes towards reading; their reading attitude scores show a significant difference with regard to genders and weighted lessons.there is a positive but an avarage correlation between students? attitudes towards reading and the time dedicated to reading and the number of books read in a year; but a negative and low correlation with the time dedicated to computer/internet and monthly family income. There was no correlation with success in mathematics and physics lessons and attitudes towards reading. There was positive and low correlation with the success of chemistry and ?habit and overcome the fact? subscales but not ?all the scale, benefit and devotion? subscales. Low and positive correlations were found with biology achievement and attitude towards reading all the scale and subscales. It was found that there were meaningful, positive and low correlations with mathematics, physics, chemistry and biology achievement and the number of books owned. Additionally there were positive, low and significant correlations with chemistry and biology achievement and the number of the books read in a year. Moreover chemistry and biology achievement show a significant difference in favor of those who read a variety of publications. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Alışkanlıklar = Habits ; Başarı = Success ; Biyoloji = Biology ; Fizik = Physics ; Kimya = Chemistry ; Matematik = Mathematics ; Okuma = Reading ; Tutumlar = Attitudes en_US
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlık ve tutumlarıyla fen, matematik derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi :İzmir-Buca ilçesi örneği en_US
dc.title.alternative The research of the relationship between high school students reading habits and attitudes towards reading and academic achievements in science, mathematics: Izmir-Buca district sample en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account