Abstract:
1522 yılında Osmanlı egemenliğine geçen Rodos adası 1912 yılına kadar yaklaşık 390 yıl Osmanlı egemenliğinde kalacaktı. Asya ile Avrupa ve Afrika kıtası arasında önemli bir konumda bulunan Rodos adası, Akdeniz'den Karadeniz'e giden ve ticaret yapan uluslararası gemilerin güzergahları üzerinde bulunuyor ve gemi acenteleri Rodos'a sık sık uğruyorlardı. Sanayi devrimi ve buharlı gemilerin ticari yaşamda etkin olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte ticaret hız kazanacaktı. Balta Limanı Antlaşması ile birlikte Rodos adası dış ticarette daha serbest hareket etmeye başlayacaktı. 19. yüzyılın sonlarında İzmir ile bağlantılı ticaret yapmaya başlayan Rodos, 20. yüzyıl başlarında dış ticarette bir ivme yakalayacaktı. Biz bu çalışmamızda Rodos adasında 20. yüzyılın başlarındaki liman trafiğini ile ülkelere ve ürünlere göre deniz ticaretini ortaya koymaya çalıştık. In 1522 Rhodes Island got under The Ottoman Empire's domination which lasted until the year 1912 for approxiametly 390 years. Being positioned between Asia, Africa and Europe, Rhodes Island was on the route used by most of the merchant ships going from Mediterranean to Blacksea and shipping agents used to visit the island a lot. With the industrial revolution happening, commerce was sure to accelerate. After the Treaty of Balta Harbour was signed, Rhodes İsland was able to take action more independently. At the end of 19th century, the island started to trade correspondingly with Izmır and towards the ending of 20th century it has begun to accelerate in means of foreign trade. With this demonstration, we tried to show Rhodes Island's trade in 20th century as sorted by countries and goods.