dc.contributor.author |
DUMAN, DOĞAN
|
|
dc.contributor.author |
Doğdu, Mustafa
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-16T14:56:00Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-16T14:56:00Z |
NULL |
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/5021 |
NULL |
dc.description.abstract |
Türk toplumunu ümmetten millete dönüştürmek Cumhuriyet'in temel amaçlarındanbiriydi. Bu doğrultuda Cumhuriyet rejimine uygun bir ulus inşa etmek ve yurttaş yaratmakgirişimleri de yeni rejimin öncelikleri arasında yer almaktaydı. Cumhuriyet'in değerlerinibenimseyecek yeni yurttaşı oluşturmada şüphesiz ki eğitim en etkili araç olacaktı. Amaçlanandeğişimler öncelikle resmi eğitim kurumlarıyla gerçekleştirilmeye çalışılırken, aynızamanda genç kuşaklarda ulusal bilinç ve yurttaşlık sorumluluklarının geliştirilmesindedönemin basınından da yararlanılmıştır. Araştırmanın temel konusu olan çocuk dergileride bu amaç doğrultusunda etkili biçimde kullanılmışlardır. Bu dönemde yayınlanan çocukdergileri öğrenmenin ve bilgi paylaşımının sağlandığı eğitsel medya niteliğindedir. Buçalışmada, 1930-1950 dönemindeki çocuk dergilerinin, "Türk çocuğu-Cumhuriyet çocuğu"tanımlamaları ya da ön adları ile Türkiye'de bireylerin topluma yurttaş olarak katılımı sürecindekikatkıları araştırılmıştır.Transforming Turkish society from a Muslim community to nation is one of the mainaims of the Republic. In accordance with this aim building a nation appropriate to the Republicanregime and attempts of creating citizenship are among the priorities of the new regime.No doubt that when constructing the new citizen who will adopt the Republic's values, themost effective tool was going to be education. The planned changes were tried to be realised through the official educational institutions, at the same time media of the time was usedto develop national consciousness and citizenship responsibilities among the young generations.Children's magazines, which are the subjects of the research, were used effectively inorder to achieve this goal. Children's magazines of the time were of the educational mediaquality where learning and data exchange were provided. In this work, "Turkish child-Republicanchild" definitions or contributions of individuals in Turkey to the society as citizenswith forenames, in children's magazines between 1930-1950 were researched. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Tek Parti Dönemi, Çocuk Dergileri, Türk Çocuğu, Yurttaşlık Bilinci.One-Party Era, Children's Magazines, Turkish Child, Citizenship Consciousness. |
en_US |
dc.title |
1930-1950 DÖNEMİ ÇOCUK DERGİLERİNDE YURTTAŞLIK BİLİNCİ GELİŞİMİ KAPSAMINDA ULUS - DEVLET ALGISININ SAĞLANMASI: "TÜRK ÇOCUĞU - CUMHURİYET ÇOCUĞU" |
en_US |
dc.title.alternative |
ACHIEVING PERCEPTION OF NATION-STATE IN THE CONTEXT OF DEVELOPMENT OF CITIZENSHIP CONSCIOUSNESS IN THE CHILDREN'S MAGAZINES BETWEEN 1930-1950: "TURKISH CHILD-REPUBLICAN CHILD" |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |