Abstract:
Psikomotor beceriler, kuramsal ve uygulamaya dayalı bir meslek olan hemşireliğin yeterlikleri arasında önemli bir yeresahiptir. Sağlık bakım alanındaki hızlı değişimler becerilerin çeşitliliğinde artışa neden olmaktadır. Psikomotor becerieğitiminin etkin yapılması hemşireliğin profesyonel gelişimi, klinik eğitimde hasta güvenliği ve eğitim kurumlarının,mezunların, çalışma alanlarının beklentilerini karşılayabilmek için gün geçtikçe daha çok önem kazanmaktadır. Psikomotorbeceri eğitiminde öğrenen ve eğitimcilere yardımcı olabilecek pek çok ilke ve sınıflandırmalar yapılmıştır. Makaledehemşirelikte psikomotor becerilerin etkin öğretiminde daha açıklayıcı olması amacıyla Sönmez'in sınıflandırmasına göre kalpmasajı becerisinin öğretimi incelenmiştir. Psychomotor skills have an important place in competences of nursing, which is a theoretical profession based on practice.Rapid changes in the field of health care cause an increase in the variety of skills. An effective performance of psychomotorskill education gradually gains importance for the professional development of nursing, patient safety in clinical practice andmeeting the needs of educational institutions, graduates, working fields with each passing day. A great number of principlesand classifications have been made in an attempt to assist learners and educators in the psychomotor skill education. Thisarticle examined the teaching of chest compression skill according to Sönmez's in order to enable the psychomotor skills innursing to become more explanatory in the effective education.