Abstract:
Giriş: Hemşirelik eğitiminde önemli bir yere sahip olan uygulama alanları, öğrencilere öğrendiklerini uygulama, profesyonel rolleri ile ilgilimodeller görme, var olan sistemin işleyişini gözleme olanağı verirler. Amaç: Çalışmanın amacı hemşirelik lisans entegre eğitimprogramında eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin internlik programı sonundaki kazanım ve önerilerini değerlendirmektir.Yöntem: Tanımlayıcı olan çalışmanın örneklemini, lisans programında internlik uygulaması yapan 77 son sınıf hemşirelik öğrencisioluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket formu ile elde edilmiştir. Form, açık uçlu soru ve kapalı uçluönermeden oluşmaktadır. Formdaki 10 soru öğrencilerin tanıtıcı bilgilerini, programa ilişkin önerilerini, 17 önerme ise internlik programınınhedeflerini içermektedir. Veriler, yüzdeliklerle değerlendirilmiştir. Bulgular: İnternlik programı sonunda öğrencilerin çoğunluğu programınkendilerine bilgi ve beceri kazandırarak mesleğe hazırladığını, bu deneyimi yaşamaktan memnun olduklarını belirtmişlerdir (%71.4).Öğrencilerin internlik programında belirlenen hedeflere en yüksek %96.1 ve en düşük %81.8 oranında ulaştıkları saptanmıştır. Öğrencilerinöğretim elemanlarından teorik bilgi ve uygulama becerisi ile ilgili daha fazla danışmanlık yapmalarını istedikleri saptanmıştır. Klinikpersonelden ise kendilerini iş yükünü azaltan kişiler olarak görmemelerini (%77.9) istemişlerdir. Sonuç: internlik programı öğrencilerinmesleki yeterliklerinin artmasına, kendilerini güvenli ve mesleğe hazır hissetmelerine katkı sağlamaktadır. Ancak bu programda öğrencilereğiticilerden daha etkin bir danışmanlık hizmeti beklemektedirler. Background: Practicum areas have an important role in nursing education which enables the students to practice what they have learned.Such areas also let the students to face the models which prepare them for their future roles and the ability to observe the functioning of theexisting system. Objectives: The aim of the study is to evaluate of the gains and recommendations related to internships program of the finalyear undergraduate students majoring in a nursing. Methods: The sample of this descriptive study consisted of 77 final year students whowere doing internships as a part of their undergraduate nursing education. The data were obtained through a questionnaire developed by theresearchers. The questionnaire form included open-ended questions and closed propositions. The 10 open-ended statements were related tothe students' details and their suggestions for the program while 17 statements were connected to the objectives of the internship. The datawere calculated through the percentage values. Findings: Most of the students (90.9%) expressed that the internship program furnishedthem with knowledge and skills for their future profession at the end of internships program. They also stated that they were satisfied withthis internship training experience (71.4%). It was identified that in terms of reaching the goals of the internship program the highest rate was96.1% and the lowest was recorded as 81.8%. Another finding was that the students asked for more consultancy on theoretical knowledgeand practical skills from their lecturers. They wanted the staff of the hospitals not to consider them as assistant who lessen their workload(77.9%). Conclusion: Internships program contributed to enhance the students' professional competencies, they feel self-confident and readyfor the profession. However, the students expected more consultancy from their lecturers.