DSpace Repository

Hayvan Destekli Uygulamalar ve Çocuklarda Kullanımı

Show simple item record

dc.contributor.author Karayağız Muslu, Gonca
dc.contributor.author Conk, Zeynep
dc.date.accessioned 2015-10-14T15:38:47Z NULL
dc.date.available 2015-10-14T15:38:47Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/4589 NULL
dc.description.abstract Bu derleme makalenin amacı, hayvan destekli tedavi modellerinin tanımı, tarihçesi, dayandığı teoriler, etki mekanizmaları, pediatridekullanıldığı alanlar ve kullanımı konusunda sağlık profesyonellerinin dikkat edeceği noktalar konusunda bilgi vermektir. Hayvan DestekliTedavi belli kriterlere uygun bir hayvanın, sürecin bir parçası olarak tedaviye katıldığı hedefe yönelik girişimlerdir. Bu tedavilerin yararlıetkileri hem tarihsel hem de güncel araştırmalar ile belgelenmiştir. Araştırmalar çocukların hayvanlar ile etkileşimlerinin çocuklar içinpsikolojik, duygusal, sosyal ve fiziksel yararlarının olduğunu göstermiştir. Hayvan destekli tedaviler daima yapılandırılmış bir programizlenerek, önerilen rehberler eşliğinde ve programın hedefleri doğrultusunda multidisipliner bir ekip ile yapılmalıdır. Ekip içerisinde yer alanhemşire mevcut olan rehberler hakkında bilgi sahibi olmalı ve oluşabilecek potansiyel risklerin farkında olup gereken önlemleri almalıdır.Türkiye'de hayvan destekli tedavi bir uzmanlık alanı olarak uygulanmamakta, yalnızca insan ve hayvan etkileşiminin meydana getirdiğiolumlu sonuçlara göre kısıtlı hizmetler sunulmaktadır. Ayrıca ülkemizde bilimsel kanıt sağlayacak bu alanda yapılmış bir çalışma dabulunmamaktadır. Hayvan destekli uygulamaların etki mekanizmasını, uygun hasta grubunu belirlemeye yönelik araştırmaların yapılmasıönerilmektedir. This review aims to survey the various aspects of animal assisted therapies, such as basic definitions, historical background, theoreticalbases, mechanisms of action, pediatric uses and key issues for the health professionals. Animal Assisted Therapies are treatment orientedinterventions in which an animal that meets certain criteria is included in the treatment procedures. Historical records as well as recentstudies have extensively documented the benefits of these treatments. Relevant studies have further illustrated the psychological, emotional,social and physical benefits of the children's interaction with animals. Animal Assisted Therapies should be structured by following a wellconstructedplan with a multidisciplinary team in accordance with the guidelines and the incentives of the program. The nurses in the teamare recommended to be acquainted with the guidelines. Moreover, they are expected to take necessary measures against the potential risks.Animal Assisted Therapies aren't practised in Turkey as a field of expertise but limited services are provided on the basis of positiveoutcomes of human-animal interaction. Besides, no research has been reported in Turkey to provide scientific data in the field so far. It isstrongly suggested to conduct researches to analyze the mechanisms of action and appropriate patient groups for the future studies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu en_US
dc.subject hayvan destekli tedavi, hayvan destekli uygulama, pet terapi, çocuk, insan sağlığı,animal assisted therapy, animal assisted intervention, pet therapy, child, human health en_US
dc.title Hayvan Destekli Uygulamalar ve Çocuklarda Kullanımı en_US
dc.title.alternative Animal-Assisted Interventions and Their Practice in Children en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account