Abstract:
Giriş: Etkili iletişim kurabilme, bireyi anlama ve yardım etme gibi beceriler hemşirenin eğitim süreci içerisinde kazanması gerekendavranışlardır. Hemşireler bakım verirken etkili iletişim ve empati becerilerini kullanarak hastaların gereksinimlerini daha doğrusaptamaktadır. Böylelikle hastanın hastalık ve tedavi sürecine uyumu artmakta, sağlığı olumlu yönde etkilenmekte ve daha kısa süredehastaneden taburcu olmaktadır. Amaç: Bu çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin empatik eğilim, empati ve iletişim becerileri ilekendini tanıma ve iletişim yönetimi dersi (KTİY) akademik başarı puanı ortalaması arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere tanımlayıcı olarakyapılmıştır. Yöntem: Veriler, Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ), Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) veEmpatik Beceri Ölçeği-B Formu (EBÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Bulguların değerlendirilmesinde yüzdelik, t-testi, pearson korelasyonanalizi yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma katılan öğrencilerinin yaş ortalaması 18.08 ± 1.59 yıldır. Öğrencilerin annelerinin%73.2'si, babalarının %58.9'u ilkokul mezunudur. Öğrencilerin %35.7'si daha önce iletişimle ilgili bilgi almıştır. Öğrencilerin EEÖ puanortalaması 75.91 ± 8.35, EBÖ puan ortalaması 131.05 ± 14.82, İBDÖ puan ortalaması 81.10 ± 7.63, Kendini Tanıma ve İletişim Yönetimidersi akademik başarı puanı ortalaması 66.16 ± 6.31 olarak bulunmuştur. Sonuç: Çalışmada, öğrencilerin empatik beceri puan ortalaması ileKTİY dersi akademik başarı puanı ortalaması arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Background: Establishment of effective communication, understanding of individual and being able to help should be among the skills ofthe nurses acquired during education. Nurses while caring the patients with effective communication and empathy they can establish patientsrequirements more correctly. As a result of this, patient adaptation and treatment adjustment can improve and health of the patient is affectedpositively and the patient can be discharge in a shorter time. Objectives: This study was done to establish the relationship between the firstyears nursing students emphatic tendency, empathy and communication skills with self knowledge and communication management courseacademic achievement averages. Methods: Data were collected by Individual Information Form and Communication Skills Assessing Scale,Emphatic Tendency Scale and Emphatic Skill Scale-B Form. Percentage, t test and Pearson correlation analysis were used for analysis of thedata. Results: Average age of the students who took part in the research is 18.08 ± 1.59. Students mother's 73.2 %, father's 58.9% primaryschool graduates respectively. Students 35.7 % took communication information before. Emphatic Tendency point averages of the students75.91 ± 8.35, Emphatic Skill point averages of the students was 131.05 ± 14.82. Communication Skills average point was 81.10 ± 7.63, selfknowledge and communication management course academic achievement average point was 66.16 ± 6.31. Conclusion: In this study therewas statistical positively significant relationship between of self knowledge and communication management course academic achievementaverage point and emphatic skills average point.