Abstract:
Giriş: Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) öğrenci merkezli eğitim yöntemidir. PDÖ'e yönelik öğrenci tutumları, eğitim içeriğinindüzenlemesi ve öğrenme sonuçları açısından önemlidir. Amaç: Araştırma hemşirelik öğrencilerinin PDÖ yönelik tutumlarını belirlemekamacı ile yapılmış tanımlayıcı bir araştırmadır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu'nda2006-2007 öğretim yılında öğrenim gören 256 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, sosyo-demografik özellikler bilgi formu ve Selçuk vearkadaşları tarafından geliştirilen Probleme Dayalı Öğrenime Yönelik Tutum Ölçeği (PDÖTÖ) ile toplanmıştır. Ölçek, 41 maddedenoluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesi tek yönlü varyans analizi ile yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin büyük çoğunluğunun PDÖyöntemi ile eğitimde bilgileri paylaşmaktan hoşlandıkları, karşılıklı konuşma ve tartışma becerilerinin, kendi öğrenme sorumluluğunualmanın, sorgulama becerilerinin ve bireysel çalışma yeteneklerinin geliştiği, neyi ne için yaptıklarını daha iyi fark ettikleri ve kendilerinegüvenin arttığı saptanmıştır. Öğrencilerin yarıdan fazlası PDÖ sürecinin çok zaman aldığını, öğrencileri zorladığını ve öğrenme yükünü aşırıbulduklarını belirtmişlerdir. Dördüncü sınıfların PDÖ yönelik olumlu tutumları yüksekti ve diğer sınıflardan anlamlı düzeyde farklıbulunmuştur. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin sınıfları ilerledikçe olumlu tutumlarının artması bu eğitim modelini içselleştirdiklerini veöğrenci tutumlarının olumlu yönde etkilendiğini göstermektedir. Bu sonuçlar, öğrencilerin olumlu tutumlarını arttırma ve olumsuz tutumlarayönelik çözüm üretmede PDÖ ile eğitim yapan hemşirelik eğitimi müfredatına ışık tutacaktır. Background: Problem Based Learning (PBL) is a way of teaching which puts students at the center. Students' attitudes towards theeducation method used are important in terms of the content of education prepared by educators and learning outcomes. Objectives: Theaim of this study was to determine nursing students' attitudes towards problem based learning.Methods: This is a descriptive study and included 256 students studying at Nursing School of Dokuz Eylül University between 2006 and2007. Data were collected with a socio-demographics form and Problem Based Learning Attitude Scale, developed by Selçuk et al. It is afive-point Likert scale and is composed of 41 items. Obtained data were analyzed with one-way variance analysis. Results: We found thatmost of the students liked to share their knowledge through PBL, students' communicative discussion skills, feeling responsible for their ownlearning, inquiry skills and individual study skills improved and that the students became more aware of why they do what they do and hadincreased self-confidence. More that half of the students reported that PBL took a lot of time, put pressure on students and caused anoverloaded learning program. The fourth years student's had higher scores positive attitudes towards problem based learning and thedifference between them was found to be statistically significant. Conclusion: Increased positive attitudes towards PBL paralleling withincreased school years show that the nursing students adopted this education model and that the model had a positive influence on students'attitudes. The results of this study will shed light on nursing curricula based on PBL and help to increase students' positive attitudes and toprovide solutions for students' negative attitudes towards the model.