Abstract:
Giriş: Öğrencilerin aldıkları derse ilişkin geribildirimleri hem üniversite yönetimi hem de eğiticinin kendisi için gelişmeyi sağlamayönünden önemli bir veridir. Amaç: Bu makale hemşirelikte doktora programında verilen Hemşireliğin Kuramsal Öğeleri dersindeöğrencilerin geribildirimlerinin, dersin hedefleri ile ne denli örtüştüklerini karşılaştırmak amacı ile yazılmıştır. Öğrenci geribildirimleridersin üç hedeflerine göre gruplanmıştır. Bunlar; öğrencinin hemşireliğin tıptan bağımsızlaşma/profesyonelleşme ve bilimselleşme süreciiçindeki gelişmelerini fark ve takdir edebilmesi; öğrencinin hemşirelikteki profesyonelleşme ve bilimselleşme süreci içinde kendisorumluluğunu görebilmesi ve öğrencinin bir hemşirelik modeli/kuramına göre saha/klinikte uygulama yapmasıdır. Sonuç olarak öğrencigeribildirimleri ile ders hedeflerinin örtüştükleri görülmüştür. Intraduction: Students' feedback of a course is an important develepmental tool for both the course instructor and the universityadministration. Purpose: The purpose of this article is to compare Theoretical Components of Nursing, a doctorate course's objectives withstudent feedbacs in relation to the course. The student feebacks were grouped according to the three course objectives. Which are; enable thestudent's awareness and appriciation of the professionalization and scientific processes in nursing; students seeing their responsibility withinthese processes and experimenting with a nursing model/teory in a clinical/field setting. As a result it can be said that the student's feedbacksmatch up with the course objectives.