Abstract:
Giriş: İnsanın cinsel davranışlarında din kuralları, ön yargılar, örf ve adetler geniş ölçüde egemen olmakta ve tabu oluşturan bu kavramlaryaşamın bir parçası olan cinsellik üzerinde doğal ve açık görüşlerin oluşmasını engellemektedir. Amaç: Çalışmamız, üniversitede okuyanerkek öğrencilerin cinsellikle ilgili toplumsal tabulara yönelik görüşlerini saptamak amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir.Yöntem: İstanbul ilindeki Marmara Üniversitesinde, dört farklı fakültede gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini; araştırmanın yapıldığıtarihlerde ulaşılabilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 400 erkek öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında 37 soruluk anketformu kullanıldı. Verilerin istatistiksel analizi; yüzdelik, ki-kare testi ve lojistik regresyon analizini kullanılarak yapılmıştır.Bulgular: Çalışmamızda, yaş ortalamaları 21.33 ± 2.10 olan öğrencilerin %99.5 ile tamama yakınının bekar olduğu belirlenmiştir. İlk cinseldeneyimlerini ortalama 17.28 ± 1.81 yaşlarında yaşadıkları ve halen %31.0'nın aktif cinsel yaşamlarının olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin%85.8'nin cinsellikle ilgili toplumsal tabuların var olduğunu düşündükleri ve %26.5'nin tabuları onaylamadığı tespit edilmiştir. Bu tabulararasında öncelikle %22.3 ile cinsel eşitliğin olmamasını, %21.5 ile de bekareti belirttikleri saptanmıştır. Öğrencilerin %60.5'nin bekareti"çok önemli / önemli" olarak ifade ettikleri, %47.8'nin de çok eşliliğe olumsuz baktığı belirlenmiştir. Sonuç olarak; Üniversitedeki erkeköğrencilerin kendilerinin de yaşayarak deneyimlediği cinsellikle ilgili toplumsal tabuların farkında oldukları, düşünceleri ile toplumsalnormların dışına çıkamadıkları söylenebilir. Background: Religious rules, prejudices, customs and habits have, to a large extent, taken precedence in human sexual behavior and theseconcepts which become taboos interfere with natural and open expression of opinions about sexuality, which is a part of life. Objective: Ourstudy was conducted as a descriptive study for the purpose of determining the opinions of male university students about social taboosrelated to sexuality. Methods: The study sample was comprised of 400 male students who were registered at four different faculties atMarmara University in Istanbul province, who were present on the dates the research was conducted and who agreed to participate in thestudy. 37-item questionnaire was used for data collection. The data statistical analysis was conducted using percentage, Chi square test andlogistic rejection analysis. Results: The mean age of the students in our study was 21.33 ± 2.10 years and nearly all (99.5%) of the studentswere single. The students' first sexual experience occurred when they were at a mean age of 17.28 ± 1.81 years and 31.0% stated that theystill have active sexual lives, 85.8% thought that there were social taboos about sexuality and, in particular, identified lack of sexual equalityat 22.3%, determination of virginity at 21.5%, and that they did not agree with the taboos at 26.5%. It was determined that 60.5% of thestudents stated that virginity is "very important/ important" and 47.8% looked negatively on having multiple partners. Conclusion: It can bestated that male students at the university are aware of communal taboos and they do not cross over the communal norms with theirconsiderations about sexuality of which they experince as well.