Abstract:
Giriş: Geleneksel cinsiyet rolleri sosyalleşme sürecinde bazı sorunlara yol açmaktadır. Kadınlara yönelik toplumsal cinsiyet eşitsizliği de busorunlardan birisidir.Amaç: Bu çalışma kadınların toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır.Yöntem: Araştırmanın örneklemini toplam 251 kadın oluşturmaktadır. Veriler, hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Değerlendirmedetanımlayıcı istatistiklerden sayı ve yüzdelik kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmaya katılan kadınların %34.7'sinin 30-40 yaşları arasında olduğu ve kadınların %75.7'sinin okula gitmediklerisaptanmıştır. Kadınların %38.6'sı kızların okula gitmeyeceğini düşünen babalarından dolayı okula gitmediklerini ifade etmiştir. Anketekatılan kadınların %31.9'u erkeklerin daha özgür yaşadıklarını düşündüklerinden erkek cinsiyette olmak istediğini belirtmiştir.Sonuç: Elde edilen bulgulara göre kadınların eğitim olanakları, evlilikte eş seçimlerinde karar verme ve çalışma hayatına girebilmekonularında toplumsal cinsiyet eşitsizliği devam etmektedir. Background: The traditional sex-role causes some problems in the process of socialization. The gender inequality against women is one ofthese problems.Objectives: This study was planned as descriptive in order to determine opinions of women against gender inequality.Methods: Study sample consisted of 251 women. As a data gathering tool, a questionnaire form was used. The data obtained were assessedusing descriptive statistics, count and persentages.Results: 34.7% of women who participated this survey aged between 30-40 years old and 75.7% was low educational status. 38.6% ofwomen said they hadn't gone to school because of fathers who think girls can't go to school. 31.9% of women participated to this studyimplied they would prefer to be male because of her opinion that males are freer than females.Conclusion: According to the obtained dates, the gender inequality against women in the life of education, choosing a partner in the familyand working still continues