Abstract:
Giriş: Öğretme-öğrenme sürecinde eğitimci ve öğrenci arasındaki iletişim, amaçlanan davranışların öğrenilebilmesinde yaşamsal bir önemesahiptir. İletişim süreci hem bireylerin davranışlarını hem de öğrenmelerini etkileyeceğinden, özellikle eğitim ortamında sağlıklı biriletişimin kurulması ve sürdürülmesi gerekmektedir.Amaç: Bu araştırma öğretim elemanlarının iletişim becerilerine yönelik kendilerinin ve öğrencilerin görüşlerini karşılaştırmak amacıylayapılmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte planlanan bu çalışmada tüm hemşire öğrenci (n:120) ve öğretim elemanları (n:33) araştırmaya dahil edilmişolup, örnekleme gidilmemiştir. Araştırmanın verileri, öğretim elemanlarının sosyodemografik özelliklerini belirlemeye yönelik sekiz,öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini belirlemeye yönelik altı sorudan oluşan soru formu ile, öğretim elemanlarının iletişim becerilerinibelirlemek amacıyla öğretim elemanı ve öğrencilere uygulanan Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği (ÖİBÖ) ile elde edilmiştir. Bulgularındeğerlendirilmesinde yüzdelik, t-testi, varyans analizi (ANOVA) ve Tukey istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır.Sonuç: Öğretmen İletişim Becerilerine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri arasında empati, saydamlık, eşitlik, etkililik, yeterlikboyutlarında anlamlı fark bulunmuştur. Tüm alt boyutlar puan ortalamalarında hemşirelik ile ilgili derslerin tıbbi bilimler ve sosyalbilimlerden yüksek olduğu bulunmuştur. Background: Communication between the teacher and student in the learning process has vital importance in the ability for goal behaviorsto be learned. It is necessary for healthy communication to be established and maintained, particularly in the educational environment,because of the effect of the communication process on both individuals' behaviors and also on what will be learned.Objectives: This research was planned to compare of the communication skills of teaching faculty in a university health school bythemselves and students.Methods: This research was planned as a descriptive study and participated all nursing students (n: 120) and faculties (n:33) in a healthschool. Research data was collected with a questionnaire with eight questions directed at determining the sociodemographic characteristics offaculty and six directed at determining the sociodemographic characteristics of students, and the Teachers' Communication Skills Inventory(TCSI) was used with the students. Percentage, t test, variance analysis (ANOVA) and Tukey statistical methods were used in the evaluationof findings.Results: As a result significant differences were found between the opinions of faculty and the students for the dimensions of empathy,transparency, equality, effectiveness and competency of teachers' communication skills. It was determined that the mean scores for alldimensions for medical and social knowledge related to nursing classes were high.