Abstract:
Hayatın anlamı ve kötülük proble~' .. ~~çmişte ol~ uğu .gib~ ~ümüzde de her z~an çok önemli bir mesele olmuştur. Kotülük problemı, ateızmın teızme karşı kullandıgı en önemli argümanlardan biridir. Zira Ateizm dünyadaki kötülüğün varlığının iyi ve bir Tanrının varlığına izin vermediğini iddia eder. Problemin varoluşsal formunda ise mesele, yalnızca soyut önermeler vasıtasıyla değil; hayatın öznel tecrübeleri üzerinden ele alınır. Bu çalışma ilk olarak, Albert Camus'nün düşünsel kökenierine inmeyi denemiş ve onun Hıristiyanlık ve Yunan düşüncesi ile ilişkisini irdelemişrir. İkinci olarak, Camus'nün hayatın anlamına dair tespitlerini onun kendi kavramları üzerinden yorumlamıştır. Son olarak ise, kötülük probleminin varoluşsal formunun Camus'nün yapıtlarında nasıl ele alındığını ortaya koymaya çalışarak, hayatın anlamına ve kötülük probleminin varoluşsal karakterine dair onun ulaştığı sonuçlan eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeyi denemiştir. The meaning of life and the problem of evil are always very important issue in nowadays as they were in the past. The problem of evi! is one of the most important arguments of atheism against theism. Atheism, argues that existence of evi! in the world didn't permit the existence of God who is good and powerful. In the existenrial form of the problem of evi!, the issue is handled with subjecrive experience of life, not with abstract statements. This study, firstly, deals with Albert Camus's intellectual origins and his relarionship with Chrisrianity and Greek thought. Secondly, it evaluates Cam us' s opinion about the meaning of life with his own concepts. Finally, it manifests existential form of the problem of evi! in Camus's works, and adds conclusions reached by him about the meaning of life and the existential form of evi!.