Abstract:
AMAÇ: Araştırmanın amacı, 7-9 yaş grubu erkek ve kız ilköğretim öğrencilerinin fiziksel ve motorik özelliklerinin cinsiyete göre değerlendirilmesidir. YÖNTEMLER: Çalışmaya 7 yaş grubu 200 kız, 200 erkek, 8 yaş grubu 155 kız, 147 erkek ve 9 yaş grubu 178 kız, 170 erkek öğrenci katıldı. Gönüllülerin boy uzunluğu, vücut ağırlığı, vücut yağ oranı ölçüldü ve Beden kütle indeksi (BKİ) hesaplandı. Motorik özelliklerin tespitinde her iki el pençe kuvveti, otur uzan testi ile esneklik, dikey sıçrama ve kassal dayanıklılık için 30 sn. mekik testleri uygulandı. Veriler istatistiksel olarak SPSS 15.0 programında değerlendirildi. BULGULAR: Erkek ve kız çocukların 7 yaş grubunda fiziksel özelliklerinde VYO dışında anlamlı farklılık bulunmazken, 8 yaş grubunda VYO dışında diğer parametrelerinde anlamlı farklılık tespit edildi. 9 yaş grubunda ise erkek ve kız çocukların tüm fiziksel özelliklerinde anlamlı farklılık bulundu. 7 yaş ve 9 yaş grubunda erkek ve kız çocukların motorik özellikleri karşılaştırıldığında sağ ve sol pençe kuvveti, mekik 30 sn parametrelerinde anlamlı farklılık olduğu tespit edildi. 8 yaş grubunda ise sadece mekik 30 sn parametresi anlamlı farklı olarak tespit edildi. SONUÇ: Spor yapmayan 7-9 yaş grubu ilköğretim kız ve erkek çocukların benzer fiziksel özelliklere sahip olmasına karşın performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarında genellikle erkek çocukların daha iyi performans gösterdiği tespit edilmiştir. OBJECTIVE: The aim of the study is to evaluate the physical and motor characteristics 7-9 age group of the boys and girls according to their gender. METHODS: The study was performed with 200 females and 200 males of 7 years, 155 females and 147 males of 8 years and 178 males and 170 females of 9 years of age students. Physical characteristics of the volunteers' body height and weight, body fat percentage were measured and body mass index (BMI) was calculated. The determination of the motoric features, hand grip of the both hands, sit reach test and flexibility, muscular endurance and vertical jump for 30 seconds shuttle tests were performed. Data were evaluated statistically by SPSS 15.0 program. RESULTS: The boys and girls in the age group of 7 were not significant except for the physical properties of the VYO, 8 age group, except VYO other parameters were significant. 9 age group of boys and girls were found significant differences in all physical properties. In the study, when the boys and girls of 7 and 9 years group compared with motoric properties, except the parameters of flexibility and vertical jump (right and left hand grip, sit-ups 30 sec.) were found to be significant. The shuttle 30 seconds was found to be the only significant parameter of 8 age group. CONCLUSION: 7-9 age group of primary school boys and girls do not play sports despite having similar physical properties, performance-related physical fitness test results have been found to generally perform better than boys