DSpace Repository

Browsing Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, C12/S1 (2010) by Title

Browsing Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, C12/S1 (2010) by Title

Sort by: Order: Results:

  • TANYEL, SERHAN; TOPAL, ALİ; GÖRKEM, Çağrı ; ŞENGÖZ, BURAK; ÖZUYSAL, MUSTAFA (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    İzmir, ülkenin en önemli sanayi ve ticaret merkezlerinden biri olmasının yanısıra son yıllarda artan turizm hacmiyle de oldukça önemli bir merkez haline gelmiştir. Özellikle 2003 yılından sonra sivil havacılığın teşvik ...
  • ŞİMŞİR, SEDEF; ALTIOK, HASAN; KARA, MELİK; BAYRAM, ABDURRAHMAN; ELBİR, TOLGA (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Son yıllarda araç sayısındaki artışa bağlı olarak, İzmir kent merkezinde trafikten kaynaklanan hava kirletici emisyonları, kentin hava kalitesini etkilemeye başlamıştır. Bu nedenle, kentteki trafik kaynaklı emisyonların ...
  • ŞENGÖZ, BURAK; TANYEL, SERHAN; GÖRKEM, Çağrı ; Kaçmaz, Bülent (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Modern bir karayolu, taşıtların güvenli, konforlu ve ekonomik bir şekilde seyretmelerine olanak sağlamalıdır. Günümüzde otomotiv endüstrisinde meydana gelen hızlı gelişmelerin taşıt hızlarının dolayısı ile trafik kazalarının ...
  • YAŞAR, Ilgın (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Kentsel trafik sıkışıklığı, ulaşımı olumsuz etkileyen ve giderek ciddileşen ulusal bir sorundur. Türkiye'de yolcuların maruz kaldığı gecikme, hem aşırı yoğun trafik gibi tekrarlayan hem de kaza, hava şartları, özel durumlar, ...
  • OZAN, Cenk ; CEYLAN, Halim ; HALDENBİLEN, Soner ; YAŞAR, A. Bora (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Kentiçi ulaşım sistemlerindeki türel ayrım oranlarının ve özel araçlara olan talebin hızla değişmesinden dolayı gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki orta ve büyük ölçekli şehirlerde trafik sıkışıklığı ve tıkanıklarını ...
  • Gülhan, Görkem; CEYLAN, Halim (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Türkiye'de her geçen gün hızla artan araç sahipliği ve çarpık kentleşme pek çok soruna sebep olmaktadır. Bunlardan bir tanesi günlük ortalama 20 saatten fazla park halinde olan araçların park etme gereksinimi sonucu ortaya ...
  • NEŞER, GÖKDENİZ (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Niceliksel olarak tanımlanabilmiş olan risk, bu riske karşı önlem alacak ve/veya riskle mücadele yöntemi geliştirip uygulayacak kullanıcılar için yararlı bir karar verme aracıdır. Ulaşım etkinliklerinin karasal, atmosferik ...
  • TURNA, Reşat Utku ; AYDINA, Cumhur (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2010)
    Artan nüfus ve trafik yoğunluğunun bir sonucu olarak, yol güvenliğinin geliştirilmesi; ulaşım yetkilileri için öncelikli bir politika haline gelmektedir. Trafik kazaları hem onulmaz insan kayıplarına neden olmakta hem de ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account