DSpace Repository

Perceivers as cognitive misers: Scale development for implicit leadership theories in the context of MBA degrees from Turkey

Show simple item record

dc.contributor.author BERBER, Aykut
dc.contributor.author ROFCANİN, Yasin
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:48:46Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:48:46Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2407 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, MBA öğrencileri bağlamında örtük liderlik teorisi ile ilgili bir ölçek geliştirmektir. Çalışma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda, odak grubu çalışmaları ve mülakatlar sonucunda örtük liderlik teorileri ile ilgili ifadeler elde edilmiştir. İkinci kısım, bu ifadeleri içeren anketin, tam zamanlı çalışan MBA öğrencilerinden oluşan iki ayrı örneklem grubuna uygulanmasına yöneliktir. Çalışmanın sonuçları , üç ayrı faktör grubunun varlığına işaret etmektedir. Tartışma ve sonuç kısımlarında ilgili faktörler ve uygulamaları ele alınmaktadır. This study is an attempt to develop and test a scale in Implicit Leadership Theories (ILTs) in the context of MBA students. The study is composed of two steps. The first steps involves two seperate focus groups where statements related to ILTs are developed. In the second step, these statements are tested with surveys to two different sample sets who are full time working MBA students. Results confirm the existence of three factors in ILTs. Further discussions and further suggestions are provided in the study. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Scale Development, Implicit Leadership Theories, Cognitive Schemes,Ölçek Geliştirme, Örtük Liderlik Teorileri, Bilişsel Şemalar en_US
dc.title Perceivers as cognitive misers: Scale development for implicit leadership theories in the context of MBA degrees from Turkey en_US
dc.title.alternative Örtük liderlik üzerine ölçek geliştirme ve geçerlilik analizi: MBA öğrencileri ile yapılan bir çalışma en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account