dc.contributor.author |
Nikodemska-Wolowik, Anna Maria
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-06T16:43:11Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-06T16:43:11Z |
NULL |
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/2344 |
NULL |
dc.description.abstract |
This article attempts to observe the issue of so called Quality Agricultural Products (QAP) from several stakeholders' point of view, particularly as concerns a purchaser of such type of goods. It is certain that importance of producers and specialists involved in regional products marketing cannot be omitted. Considerations presented in the article, though connected with the Common Market, have a wider meaning and can be used in a discussion about other markets in the world as a counterbalance for progressive globalization and mass production with rather anonymous goods. In the paper the author tried to stress that such initiatives as QAP are essential as they directly contribute to backing entrepreneurship and ensure publicity which particularly for small companies is often the only chance for wider promotion. Moreover, they meet contemporary expectations and requirements in market environment regarding ecological aspects, activation and stimulation of poorer regions, and encouraging fair-play yet intense competition. And as the practical experiences prove, these activities result in increasing entrepreneurial spirit. Bu çalısma, "Kaliteli Tarımsal Ürünler" olarak adlandırılan ürünlerin basta tüketicileri olmak üzere, paydaslarının bakıs açılarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bölgesel pazarlama kapsamında tüketicilerin oldugu kadar üretici ve uzmanların da önemi göz ardı edilemez. Bu makalede sözü geçen ürünler, aslında Ortak Piyasalar ile iliskili olsalar da, daha genis bir anlamda ele alınmaktadır. Bunlar, dünya piyasaları kapsamında küresellesme ve seri üretimin yol açtıgı sorunların üstesinden gelmeyi hedefleyerek pazarlanan isimsiz/markasız ürünlerdir. Çalısmanın yazarı, "Kaliteli Tarımsal Ürünler" gibi üretim dallarının girisimcilige destek oldugunu ve bu ürünlerin özellikle küçük isletmeler için bir tanıtım aracı görevi yaptıgı konusu üzerinde durmaktadır. Bu ürünler ayrıca ekolojik dengenin korunması, yoksul bölgelerin harekete geçirilerek tesvik edilmesi ve esit sartlarda, ancak yogun bir rekabete yön vermesi özellikleri ile günümüz beklentileri ile uyum göstermektedir. Ayrıca deneyimler, bu etkinliklerin girisimcilik ruhunu destekledigini göstermektedir. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Qruality Agricultural Products (QAP), European Union, PDO, PGI, TSG, Organic Farming, Stakeholders Kaliteli Tarımsal Ürünler (QAP), Avrupa Birligi, PDO, PGI, TSG, Organik Tarım, Paydaslar |
en_US |
dc.title |
Regional Products in the European Policy Context-Stakeholders' Benefits |
en_US |
dc.title.alternative |
AVRUPA POLİTİKASI KAPSAMINDA BÖLGESEL ÜRÜNLER – PAYDASLARIN ÇIKARLARI |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |