DSpace Repository

How Price Mavens Perceive Value Of Products? A Study On Perval Scale

Show simple item record

dc.contributor.author ATILGAN, Kalender Özcan
dc.contributor.author ŞAHİN, Ayşe
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:39:48Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:39:48Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2321 NULL
dc.description.abstract Pazarlama literatüründe, pazar uzmanı tüketicilerin dar kapsamda bir yorumu olan fiyat konusunda bilgili (uzman) tüketiciler, az ilgi görmüş bir konudur. Geçmişte gerçekleştirilen araştırmalar ağırlıklı olarak, fiyat konusunda bilgili tüketicileri bilgi aramaya ve bu bilgileri diğer kişiler ile paylaşmaya iten güdülerin neler olduğuna odaklanmıştır. Fiyat konusunda bilgili tüketicilerin ürünleri değerlendirirken algıladıkları değerler bağlamında da anlaşılması gerekmektedir. Bu çalışmada, fiyat konusunda bilgili tüketici düzeyleri ile algılanan değer boyutları (PERVAL ölçeği) arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Sonuçlar, fiyat konusunda bilgili tüketiciler arasında, kalite/performans, duygusal değerler ve fiyat/değer için para boyutları açısından anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir. Price mavenism, which is "a narrow interpretation of market mavenism” has received little attention in marketing literature. Historically, research has been mainly focused on what motivates price mavens to engage in information search and to share their knowledge with others. It should also be understood price mavens by means of their value perceptions when they are evaluating products. This study aims to determine the interrelationships between price maven levels and perceived value dimensions (PERVAL scale). The results indicate that there are significant differences between price mavens by means of quality/performance, emotional values and price/value for money. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Fiyat Konusunda Bilgili Tüketici, Algılanan Değer, PERVAL Ölçeği.Price Mavenism, Perceived Value, PERVAL Scale en_US
dc.title How Price Mavens Perceive Value Of Products? A Study On Perval Scale en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account