dc.contributor.author |
KALEM TANEL, RABİA
|
|
dc.contributor.author |
KAYA ŞENGÖREN, SERAP
|
|
dc.contributor.author |
KAVCAR, NEVZAT
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-30T16:52:19Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-06-30T16:52:19Z |
NULL |
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/221 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretimde görev yapan fen ve fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yeterlik Ölçütleri ve Göstergeleri Ölçeği" ile kişisel bilgiler anketi kullanılmış ve İzmir ilinde görev yapan 437 öğretmene uygulanmıştır. Bunun yanında 26 öğretmene yöneltilen 6 (altı) açık uçlu soru yardımıyla ek veriler toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nicel ve nitel veri çözümleme tekniklerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; öğretmenlerimizin ilköğretim ya da ortaöğretimde görev yapıyor olmalarına, öğretmenlik yaptıkları alanlara, hizmet sürelerine ve hizmetiçi eğitim almalarına göre görüşlerinde anlamlı farklılıklar bulunmuş ve sonuçlar tartışılarak birtakım önerilerde bulunulmuştur. |
en_US |
dc.description.abstract |
ABSTRACT : In this research, the carrier aptitudes of science teachers working in the primary and secondary schools are investigated related to some variables. Data were collected through "Scale of Science Teachers Aptitude Criteria and Indicators" and demographic information questionnaire which are applied to the 437 teachers working in İzmir. Beside this, additional data were collected through six open ended questions applied to the 26 teachers. In this research, quantitative and qualitative data analysis techniques were used. Finally, it was found that there were meaningful differences in terms of some variables (working in the primary and secondary scholls, teaching branches, employment time, attending in-service training program). Results were discussed and some suggestions were made. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi |
en_US |
dc.subject |
Science teacher, aptitude criteria, teacher' views</p> Fen bilimleri öğretmenleri, yeterlik ölçütleri, öğretmen görüşleri |
en_US |
dc.title |
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİK ÖLÇÜTLERİ VE GÖSTERGELERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ |
en_US |
dc.title.alternative |
INVESTIGATION OF TEACHER VIEWS ON THE SCIENCE TEACHERS'APTITUDE CRITERIA AND INDICATORS REGARDING SOME VARIABLES |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |