DSpace Repository

ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ALGISI ÜZERİNE BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Adem
dc.contributor.author AYDIN, Neşe
dc.contributor.author AKAR VURAL, Ruken
dc.date.accessioned 2015-06-23T16:38:07Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T16:38:07Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/191 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada, "Çevre Eğitimi Öz-yeterlik Algısı Ölçeği" geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı 0.76 olup toplam varyansın %61.80' ini açıklamaktadır. Ölçek dört alt boyutludur ("Akademik Yetkinlik Algısı", "Sorumluluk Algısı", "Öğretici Yetkinlik Algısı" ve Yönlendirebilme Algısı"). Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları da ölçeğin 4 alt boyutlu yapıya sahip olduğunu desteklemektedir. Ölçeğin ayırt edicilik gücünü sınamak açısından Çevre Bilimi dersi alan (3. ve 4. sınıflar) ve almayan öğrenciler (1. ve 2. sınıflar) toplam 328 sınıf öğretmeni adayı üzerinde yapılan analizler, çevrebilimi dersi alan sınıf öğretmeni adaylarının "Akademik Yetkinlik Algısı" ve "Yönlendirebilme Algısı" alt ölçeklerinden aldıkları puanların ortalamaları, bu dersi henüz almayan öğrencilere oranla daha yüksektir (P<0.05). ABSTRACT: This study presented the development of a reliable and valid scale, The Scale of Self- Efficacy Belief toward Environmental Education, for use in Turkish context. The reliability coefficient of this scale is 0.76 and it explains 61.80% of total variance. The scale has four sub-scales ("Academic Competence Perception", "Responsibility Perception", "Instructive Competence Perception", and "Guidance Perception"). Confirmatory factor analysis results support that the scale consisted of four subscales. The grade point average from subscales in "Guidance Perception" and "Academic Efficacy Perception" of the prospective elementary teachers (N:328) who have taken a course in Environmental Science are relatively higher than those who still have not taken this course (P<0.05). en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject Environmental education, self- efficacy, exploratory and confirmatory factor analysis, elementary</p>teaching, teacher training.</p>Çevre eğitimi, öz-yeterlik, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, sınıf öğretmenliği</p>bölümü, öğretmen yetiştirme. en_US
dc.title ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ALGISI ÜZERİNE BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI en_US
dc.title.alternative A SCALE DEVELOPMENT STUDY ON SELF-EFFICACY BELIEFS THROUGH ENVIRONMENTAL EDUCATION en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account