dc.contributor.author |
Özdemir, Adem
|
|
dc.contributor.author |
AYDIN, Neşe
|
|
dc.contributor.author |
AKAR VURAL, Ruken
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-23T16:38:07Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-06-23T16:38:07Z |
NULL |
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/191 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, "Çevre Eğitimi Öz-yeterlik Algısı Ölçeği" geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı 0.76 olup
toplam varyansın %61.80' ini açıklamaktadır. Ölçek dört alt boyutludur ("Akademik Yetkinlik Algısı",
"Sorumluluk Algısı", "Öğretici Yetkinlik Algısı" ve Yönlendirebilme Algısı"). Doğrulayıcı faktör analizi
sonuçları da ölçeğin 4 alt boyutlu yapıya sahip olduğunu desteklemektedir. Ölçeğin ayırt edicilik gücünü
sınamak açısından Çevre Bilimi dersi alan (3. ve 4. sınıflar) ve almayan öğrenciler (1. ve 2. sınıflar) toplam 328
sınıf öğretmeni adayı üzerinde yapılan analizler, çevrebilimi dersi alan sınıf öğretmeni adaylarının "Akademik
Yetkinlik Algısı" ve "Yönlendirebilme Algısı" alt ölçeklerinden aldıkları puanların ortalamaları, bu dersi henüz
almayan öğrencilere oranla daha yüksektir (P<0.05).
ABSTRACT:
This study presented the development of a reliable and valid scale, The Scale of Self- Efficacy Belief toward
Environmental Education, for use in Turkish context. The reliability coefficient of this scale is 0.76 and it
explains 61.80% of total variance. The scale has four sub-scales ("Academic Competence Perception",
"Responsibility Perception", "Instructive Competence Perception", and "Guidance Perception"). Confirmatory
factor analysis results support that the scale consisted of four subscales. The grade point average from subscales
in "Guidance Perception" and "Academic Efficacy Perception" of the prospective elementary teachers (N:328)
who have taken a course in Environmental Science are relatively higher than those who still have not taken this
course (P<0.05).
|
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Environmental education, self- efficacy, exploratory and confirmatory factor analysis, elementary</p>teaching, teacher training.</p>Çevre eğitimi, öz-yeterlik, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, sınıf öğretmenliği</p>bölümü, öğretmen yetiştirme. |
en_US |
dc.title |
ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ALGISI ÜZERİNE BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI |
en_US |
dc.title.alternative |
A SCALE DEVELOPMENT STUDY ON SELF-EFFICACY BELIEFS THROUGH ENVIRONMENTAL EDUCATION |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |