dc.contributor.author |
Alkış, Mehtap Tunç
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-30T15:03:36Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-30T15:03:36Z |
NULL |
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/1694 |
NULL |
dc.description.abstract |
Kalkınmada fiziki sermaye birikimindeki yetersizliklerin yanısıra insan faktörünün niteliği, fiziki sermayenin gelişimini ve kaynakların kullanımını önemli ölçüde etkilemektedir. İnsan sermayesini açıklamaya yönelik ileri sürülen iç getiri oranı yaklaşımları, insanın niteliğini belirleyen başlıca insan sermayesi unsuru eğitimin gerek ulusal ekonomi gerekse kişisel açıdan ekonomik getirilerini analiz etmektedir. Eğitimin getirilerinin bilinmesi, kişisel gelir dağılımı ve iktisat politikası önceliklerinin belirlenmesinde önemli bir analiz aracıdır. Bu çalışmada, eğitimin getiri oranının hesaplanmasına yönelik yaklaşımlar ele alınmakta ve Türkiye'de kamu ve özel sektör için eğitim türlerine göre kişisel getiri oranları hesaplanarak, iktisat politikalarında hangi eğitim türüne ağırlık verilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. |
en_US |
dc.description.abstract |
ABSTRACT The quality of human capital remarkably effects the development of physical capital in the process of economic development. Education level appears to be the main human capital factor determining the human quality. Following this argument, this paper theoretically analyzes the economic return of education in the national-economy (macro) level and also in the personal level. The study also applies the Internal Rate of Return Approach to the Turkish case. Some economic policy proposals are also drawn from the empirical results obtained. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
eğitim getiri oranı |
en_US |
dc.title |
Kalkınmada İnsan Sermayesi: İç Getiri Oranı Yaklaşımı ve Türkiye Uygulaması |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |