DSpace Repository

Türkiye'de İç Turizm

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Pınar
dc.date.accessioned 2015-09-30T14:59:57Z NULL
dc.date.available 2015-09-30T14:59:57Z NULL
dc.date.issued 1999
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/1653 NULL
dc.description.abstract Her ekonomik faaliyette olduğu gibi, turizmde de sadece yabancı talebe dayalı bir gelişme sağlıklı değildir. Bu yüzden yurtiçi turizmin gelişmesi, ülkedeki tüm turistik faaliyetlerin gelişmesi açısından çok önemlidir. Ülkemizde kökeni 1930'lu yıllara dayanan iç turizm hareketleri, halkın gelir, refah ve kültürel düzeyinin artmasıyla kısmen gelişme göstermiş fakat istenilen düzeye henüz ulaşamamıştır. Bunda sektörün iç turizmi hep bir dolgu maddesi olarak görüp, gereken önemi vermemesinin de büyük payı bulunmaktadır. İç turizme gereken önemin verilmemesinin olumsuz sonuçları Körfez Krizi ile iyice belirginleşince, konu daha çok gündeme gelmeye başlamıştır. Acenta ve otellerin çabalarıyla halk bayramlarda, tatillerde daha çok seyahat eder olmuştur. Ama yine de ülkemizde, iç turizme katılabilecek daha büyük bir kitle bulunmaktadır. Daha fazla kişinin seyahat edip, kendi kültürünü tanıması ülkeyi her açıdan daha ileri seviyelere taşıyacaktır. Bu amaca ulaşabilmek için, iç turizm konusunda tüm sektörün daha koordineli, bir şekilde, uzun vadeyi gözeterek çalışması gerekmektedir. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT Like in every economic activity, an economic growth leaning on foreign demand is not healthy. Because of this; the development of domestic tourism is very important in developing the overall touristic activities. In our country, the domestic tourism started to develop by 1930s with increasing level of welfare and culture of the country. But this growth was not sufficient partly because of the sector that didn't give importance to domestic tourism. The subject came on the agenda when the indifference showed its bad results with the Gulf Crisis. By the efforts of the travel agencies and hotels, the people bagen to travel more during their holidays. But still, there is a bigger potential of touristic demand of domestic tourism in our country. The development of domestic tourism will develop the the country in many ways. For this, the tourism sector must work in coordination within itself by making long-term plans. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi en_US
dc.subject en_US
dc.title Türkiye'de İç Turizm en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account