Abstract:
Türkiye'nin 1996 yılında Gümrük Birliği (GB)'ne girmesi, küresel ekonomi ile entegre olma sürecine ivme kazandırmıştır. Bu süreçte ülke sanayiine özellikle de büyüme, istihdam ve rekabet gücü üzerinde önemli fonksiyonlara sahip Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (KOBİ)'lere rekabet gücü kazandırmak, Türk ekonomisi açısından hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, GB sürecinde Otomotiv Yan Sanayii'nde faaliyet gösteren KOBİ'lerin rekabet yapılarını ayrıntılı biçimde analiz etmek, etkin rekabet strateji-yöntemleri üretmektir. Sektörün rekabet gücü, SWOT Analizi'ne uygun bir anket çalışması ile belirlenmeye çalışılmıştır. KOBİ'lerin gelişmesiyle birlikte, Türk ekonomisi daha dinamik ve rekabetçi bir yapıya kavuşacaktır.