DSpace Repository

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILAŞMAK İSTEMEDİKLERİ ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ ANALİZİ

Show simple item record

dc.contributor.author DEMİR, Mehmet Kaan
dc.date.accessioned 2015-06-23T11:26:53Z NULL
dc.date.available 2015-06-23T11:26:53Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/157 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmen olduklarında sınıflarında karşılaşmak istemedikleri istenmeyen davranışları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 270 öğrenciye 140 istenmeyen davranıştan oluşan bir ölçek sunulmuş ve bu davranışlardan karşılaşmak istemedikleri 5 tanesini seçmeleri istenmiştir. Böylece öğretmen adaylarınca toplam 1350 davranış seçimi yapılmıştır. Bu davranışlardan frekansı en çok olanlar incelendiğinde "hırsızlık yapmak" ile "sigara içmek, alkol ve uyuşturucuya yönelmek" davranışlarının öğretmen adaylarınca göreve başladıklarında karşılaşmak istemedikleri davranışların başında geldiği ortaya çıkmıştır. Frekansı en az olan istenmeyen davranışlar incelendiğinde ise "duygu sömürüsü yapmak" ve "öğretmen geldiğinde ayağa kalkmamak, sırasında oturmak" davranışlarının öğretmen adaylarının karşılaşmak istemedikleri davranışların son sıralarında yer aldığı görülmüştür. The research aims to reveal misbehaviours that the students of education faculty do not want to encounter in their classrooms when they become a teacher. Therefore, a scale which consists of 140 misbehaviours was administered to 270 students who receive training in Education Faculty at Çanakkale Onsekiz Mart University and the students were asked to choose 5 of the misbehaviours which they do not like to encounter. Thus, 1350 misbehaviours were chosen by the teacher candidates. When the behaviours which have the highest frequency were examined, it is seen that „to commit burglary‟, „smoking‟, „drinking alcohol‟ and „to tend to use drug‟ are the most common behaviours that teacher trainees do not want to encounter when they become a teacher. When the behaviours which have the lowest frequency were examined, it is seen that „to be mushy‟, „to resist standing up and sitting on the desks when the teacher comes in‟ are the least common behaviours that the teacher trainees do not want to encounter. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject <p>Eğitim fakültesi, öğretmen adayı, sınıf yönetimi, istenmeyen davranış,Education faculty, teacher candidate, classroom management, misbehaviour</p> en_US
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILAŞMAK İSTEMEDİKLERİ ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ ANALİZİ en_US
dc.title.alternative THE ANALYSIS OF MISBEHAVIOURS THAT TEACHER CANDIDATES DO NOT WANT TO ENCOUNTER en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account