Giris: Kendi kendine öğrenme, öğrencinin kendi öğrenme gereksinimlerini ve stratejilerini belirlemesine yardım eder. Amaç: Bu çalısma Hemsirelik Yüksekokulu I. Sınıf öğrencilerinin 1., 5., 10., 15. eğitim haftalarındaki “Kendi Kendine Öğrenmeye Hazırousluk” (KKÖH) düzeylerine bakılarak, öğrencilerin KKÖH’larındaki değisimin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıstır. Yöntem: Arastırma 72 öğrenci üzerinde yapılmıstır. Verilerin toplanmasında Fischer ve arkadasları (2001) tarafından gelistirilen ve Kocaman ve arkadasları (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Kendi Kendine Öğrenmeye Hazırolusluk Ölçeği (KKÖHÖ) kullanılmıstır. Ölçeğin chronbach alfa değeri .88 olarak bulunmustur. Bulgular: Elde edilen verilere göre haftalara göre kendi kendine öğrenmeye hazırolusluk puan ortalamaları arasında istatistik olarak anlamlı bir fark bulunmus (p< .05) ancak bu artısın çok büyük olmadığı belirlenmistir. Sonuç: KKÖ sürecini olumlu yönde etkileyen problem çözme ve elestirel düsünme gibi uygulamalara birinci sınıf müfredatı içinde ağırlık verilmesi önerilmektedir.
Background: Self-directed learning leps to student to identifying their own learning needs and strategies. Aim: This study was planned in order to examine self directed readiness (SDLR) of Nursing School first year students in 1.,5.,10.,15. weeks in problem based learning. Method: It ıs a descriptive study. Sample was first year students (N: 72). For data collection , SDLR scale was used which was improved by Fisher and his friends in 2001. Reability and validity of scale was done by Kocaman and her fiends in 2006. The value of chronbach alfa was .88 in this study. Findings: SDLR was found different when weeks were compared. The difference was found statisticly meaningfull (p< .05). Incresing of student’s SDLR was above the avarege , but it was not significantly. Conclusion: Problem solving and critical thinking skills should be integrated to increase in SDLRS in nursing curriculum of first year students.