Abstract:
Bu çalışmanın amacı; birden çok spor dalında çoklu beceri hareket eğitimi alan 7-10 yaş aralığındaki erkek çocukların motor gelişimlerini ortaya koymak ve gelişimsel farklılıkları incelemektir. Afyonkarahisar TED kolejindeki 31 öğrenci kontrol grubu (KG) , Ankara Junior Academy Sports merkezindeki 30 öğrenci çalışma grubu (ÇG) olarak araştırmaya toplam 7-10 yaş arasında 61 gönüllü katılmıştır. Çalışmaya katılan çocukların motor gelişimlerini takip etmek için TGMD-II (Test of Gross Motor Development-2) testi uygulanmıştır. TGMD-II de alt testler olarak; temel lokomotor beceriler (LB), (koşu, gallop, sek sek, sıçrama, durarak uzun atlama, kayma,) ve nesne kontrol becerileri (NKB), (durarak top sürme, sopayla vurma, yakalama, topa ayakla vurma, bel seviyesi üzerinde atış, bel seviyesi altından atış) ölçülmüştür. Ölçümler tüm çocuklarda ikişer tekrar halinde uygulatılarak başarılı olduğu ve olmadığı beceriler belirlenmiştir. Başarılı olduğu becerilere 1, başarısız olduklarına ise 0 puan verilerek beceriye ait toplam başarı durumu ile alt testlerin ham puanlar standart puanlara çevrilerek kaba motor beceri (KMB) durumu belirlenmiştir.Verilerin çözümlenmesinde Windows için SPSS 17 istatistik paket programı kullanılmıştır.Gruplar arası verilerin karşılaştırılmasında Bağımsız Grup t testi (Independent-Sample t test) kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alınmıştır. 12 haftalık hareket programı sonunda Çalışma grubunda, Kontrol Grubuna göre kaba motor beceri, nesne kontrol ve lokomotor alt becerilerinde anlamlı iyileşme görülmüştür.Kontrol grubunda sadece nesne kontrol alt becerisinde anlamlı artış saptanmıştır. Sonuç olarak 12 haftalık çoklu beceri içeren hareket programının ilkokul dönemindeki erkek çocukların motor gelişimine olumlu katkı sağlamıştır. The purpose of this study is to investigate the effects of multi-skills training on motor development in seven to ten-year-old boys. 31 Afyonkarahisar TED College students (CG) and 30 Ankara Junior Academy Sports Center students (TG), a total number of 61 volunteers between 7 and 10 years old, attended the research. In order to monitor the motor developments of children, TGMD-II (Test of Gross Motor Development-2) was applied. During the measurements; the object control abilities, (hitting the motionless ball with a stick, standing dribbling, catching, hitting ball with foot, throwing from upper level of the waist, throwing from lower level of the waist) and fundamental locomotor abilities (running, hopping, jumping, standing broad jumping, sliding and gallop) were performed by all participants by repeating them twice, and the successful or unsuccessful abilities they have were determined. The level of gross motor skills was evaluated by giving "1" point for the abilities they were successful with respect to the criteria and by giving "0" point for the abilities they were unsuccessful and by converting the raw scores of subtests into standard scores. For Windows , SPSS 17.0 statistical package program was used to analyze the data with Independent-Sample t test to be able to find the differences between the groups. At the end of the 12-week multi-skills program, TG were observed to have a more meaningful progress compared to CG with regards to object control and locomotor and gross motor skills. In the control group (CG), the only significant improvement was observed in the object control skills. In consequence, the 12-week multi-skills program provided a positive contribution to the motor development in seven to ten year old boys.